Fernando Alonso és novè al Mundial de pilots de la Fórmula 1 (Europa Press)

S'agreuja la crisi d'Aston Martin: primeres víctimes en el projecte de Fernando Alonso

Lawrence Stroll, propietari de l'equip, ha pres mesures dràstiques després del pobre rendiment del monoplaça aquesta temporada
Redacció Esport3

El seu retorn a la Fórmula 1, després de dos anys a l'ombra, no va ser com Fernando Alonso esperava. El pilot asturià va firmar per Alpine, però en dues temporades només va poder aconseguir un podi, al Gran Premi de Qatar del 2021.

L'any següent no van arribar les millores esperades i Alonso va canviar d'aires amb un moviment poc esperat. I és que l'asturià va aprofitar el seient que Sebastian Vettel va deixar lliure a Aston Martin. En aquell moment, l'escuderia propietat de Lawrence Stroll no lluitava per les primeres posicions, però tot es va capgirar ràpidament.

El 2023 va tenir un inici més que esperançador, amb un Alonso que va fer sis podis en les vuit primeres curses. Tot i això, la resta de temporada el rendiment va caure i Aston Martin no va tornar a ser el mateix. Tampoc en aquest 2024, en què ni tan sols ha estat a prop del podi i la lluita ha estat entrar al Top-10.

En aquest context, Lawrence Stroll ha pres mesures dràstiques amb alguns dels responsables en el disseny del monoplaça. Un dels primers a rebre les conseqüències ha estat Dan Fallows, director tècnic d'Aston Martin. El cert, però, és que la notícia no ha acabat de sorprendre al pàdoc, ja que l'arribada d'Adrian Newey el 2025 assegurava aquesta plaça a l'enginyer que ha revolucionat el món de l'automobilisme.


Malgrat haver estat apartat del seu càrrec, Dan Fallows no deixarà l'equip. A més, s'especula que hi haurà més canvis en el departament tècnic d'Aston Martin abans d'acabar aquesta temporada. Uns moviments que comencen a preparar el terreny per al 2026, quan s'espera una de les revolucions més grans mai vistes a la Fórmula 1.

El més llegit
AVUI ÉS NOTÍCIA
Anar al contingut