Toni Alegre: "Tenim confiança que l'Stage Front Stadium serà seu del Mundial 2030"
Aviat la Federació Espanyola de Futbol haurà de decidir si l'estadi de l'Espanyol es converteix en una de les seus de la fase de grups del Mundial del 2030, tal com ja va passar amb Sarrià el 1982
En el marc del Fòrum Publicitat i Esport, celebrat a l'Stage Front Stadium, el subdirector general de l'Espanyol, Toni Alegre, ha expressat la seva confiança que l'estadi de l'Espanyol sigui una de les seus del Mundial del 2030, que coorganitzaran Espanya, Portugal i el Marroc:
"Ja tenim l'experiència de l'Estadi de Sarrià amb una fase de grups molt interessant durant el Mundial del 1982 i ara veiem que la nostra instal·lació és una de les top 4 del futbol espanyol. Pensem que el nostre estadi és de primer nivell i que el nostre entorn és una garantia que ho podem fer molt bé. Ara toca esperar la decisió de la Federació Espanyola i la resta d'institucions, però tenim confiança que serà positiva."
Toni Alegre ha explicat que s'ha fet una avaluació tècnica de l'estadi i de l'entorn i que no han rebut cap input negatiu "i és per això que recalco que la de l'Stage Front Stadium és una candidatura potent".
Però, abans que la Federació Espanyola dictamini el seu veredicte, l'RCD Espanyol pot ser protagonista indirecte del Mundial del 2026. Mèxic serà un dels organitzadors d'aquest Mundial i el club català té un acord amb el govern de l'estat de Quintana Roo per replicar-hi la ciutat esportiva Dani Jarque. Aquesta ciutat esportiva podria acollir la preparació d'alguna de les seleccions durant el Mundial del 2026.
"L'estat de Quintana Roo, explica Toni Alegre, ha fet una aposta ferma pel futbol. Aquesta aposta i la nostra relació amb Mèxic durant els últims dotze anys han estat claus per replicar la nostra ciutat esportiva, el model de l'Espanyol per formar jugadors. El futbol mexicà estarà de moda i l'Espanyol té l'opció de ser-hi coprotagonista."
Independentment de si l'Espanyol puja a Primera, la creació d'un centre d'alt rendiment a Quintana Roo és una de les vies de negoci més fermes en què treballa el club català per augmentar els ingressos sense dependre de la venda de futbolistes, i sobretot per no dependre del suport que la propietat està donant per revertir una situació de pèrdues durant els últims tres anys.