2.4.5.4.2. Errors tècnics
Davant un error tècnic en l’emissió en directe reaccionem amb serenitat i valorem si l’emissió es veu alterada de manera perceptible. Si és així, demanem disculpes i expliquem a l’audiència que hi ha problemes que impedeixen l’emissió normal. No en culpem ningú en concret ni atribuïm qualsevol entrebanc a problemes tècnics. Si sabem quin és l’origen del problema, el podem explicar a l’audiència, però sovint no cal donar-ne detalls.
Si l’anomalia no arriba a alterar l’emissió de manera perceptible, no la comuniquem a l’audiència.
Si emetem un document d’àudio o vídeo equivocat, rectifiquem. Si hem d’interrompre l’emissió del document, ho fem sense brusquedat.
Si s’interromp una connexió ja anunciada, per exemple amb una unitat mòbil, ens limitem a dir que la connexió s’ha tallat o que no es pot establir, i que ho tornarem a intentar més endavant.