La Generalitat atura les obres del tram central de la línia 9 del metro per falta de finançament
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha confirmat que les dues tuneladores que treballen en el tram central de la L9 del metro de Barcelona estan paralitzades fins que la Generalitat trobi el finançament necessari per reprendre els treballs. Són les màquines que estaven perforant al barri de Sarrià i a Lesseps. En canvi, la tercera màquina, que és a la Zona Franca, continuarà en marxa. Segons Recoder, les obres del ramal entre l'Hospitalet de Llobregat i l'Aeroport del Prat seguiran endavant perquè la partida pressupostària està garantida.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat que el tram central del metro de la línia 9 de Barcelona no té finançament i que l'estan buscant per poder continuar les obres. Recoder ha explicat que, per tant, algunes estacions "no es faran de moment" per aquests problemes pressupostaris.
Actualment, les dues tuneladores del tram central de la L9 estan parades i "no se sap quan es podran tornar a posar en marxa", ha admès el titular de Territori i Sostenibilitat. Les màquines afectades són la que perfora al barri de Sarrià de Barcelona, aturada a l'altura del carrer de Manel Girona, i la que és a Lesseps.
L'única tuneladora que continua activa és la de la Zona Franca. Per això, segons el conseller, el ramal de la L9 entre l'Hospitalet de Llobregat i l'Aeroport seguirà tal com estava previst i, segons el conseller, estarà acabat l'any 2014. Recoder ha explicat que, de moment, és l'únic tram que té garantit el finançament. Els treballs es fan entre Collblanc, que limita Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, i l'aeroport del Prat.
Setmana de la mobilitat
Lluís Recoder ha fet aquestes declaracions a l'estació de Santa Rosa de la L9 a Santa Coloma de Gramenet, que s'inaugurarà el dilluns 19, i on ha aprofitat també per presentar la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Aquesta iniciativa europea, que es farà del 22 al 29 de setembre, compta amb la participació de 170 municipis catalans i 40 entitats i empreses adherides. El lema d'aquest any és "Estalvia combustible, regala aire net" i té un pressupost de 247.000 euros.
Actualment, les dues tuneladores del tram central de la L9 estan parades i "no se sap quan es podran tornar a posar en marxa", ha admès el titular de Territori i Sostenibilitat. Les màquines afectades són la que perfora al barri de Sarrià de Barcelona, aturada a l'altura del carrer de Manel Girona, i la que és a Lesseps.
L'única tuneladora que continua activa és la de la Zona Franca. Per això, segons el conseller, el ramal de la L9 entre l'Hospitalet de Llobregat i l'Aeroport seguirà tal com estava previst i, segons el conseller, estarà acabat l'any 2014. Recoder ha explicat que, de moment, és l'únic tram que té garantit el finançament. Els treballs es fan entre Collblanc, que limita Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat, i l'aeroport del Prat.
Setmana de la mobilitat
Lluís Recoder ha fet aquestes declaracions a l'estació de Santa Rosa de la L9 a Santa Coloma de Gramenet, que s'inaugurarà el dilluns 19, i on ha aprofitat també per presentar la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Aquesta iniciativa europea, que es farà del 22 al 29 de setembre, compta amb la participació de 170 municipis catalans i 40 entitats i empreses adherides. El lema d'aquest any és "Estalvia combustible, regala aire net" i té un pressupost de 247.000 euros.