Renfe aplicarà tarifes reduïdes en alta velocitat de Barcelona a Lleida i a Tarragona
A partir de la setmana que ve, els usuaris de Lleida i Tarragona disposaran també de tarifes reduïdes en les seves línies d'alta velocitat fins a Barcelona, tal com passarà amb els trens TGV que connectaran la capital catalana amb Girona i Figueres.
RedaccióActualitzat
Renfe ha anunciat que, a partir del dilluns dia 7, els trajectes en alta velocitat de Barcelona a Lleida i a Tarragona tindran les tarifes reduïdes per a viatgers freqüents, tal com passarà amb els preus de la línia del TGV Barcelona-Girona-Figueres, que entrarà en funcionament dimecres que ve.
Els dos nous abonaments amb descompte per a viatgers freqüents dels trens Avant -serveis d'alta velocitat per a distàncies mitjanes- representen reduccions del preu de fins a un 56 % en viatges de Barcelona a Lleida i a Tarragona, segons ha informat la companyia.
Un dels abonaments és la Targeta 10 Plus, que permetrà fer 10 viatges en 8 dies consecutius, a un preu per trajecte de 7,35 euros entre Barcelona i l'estació del Camp de Tarragona, de 12,45 euros entre Barcelona i Lleida i de 5,94 euros entre Lleida i el Camp de Tarragona.
També es crearà l'abonament Targeta 10 Plus Estudiants, que tindrà el mateix preu que la modalitat anterior però es podrà utilitzar durant deu dies.
El descompte per comprar bitllets d'anada i tornada augmentarà del 10 al 20%.
Les tarifes de la pròxima línia de l'AVE Barcelona-Girona-Figueres havien generat protestes entre les institucions i els usuaris d'aquest transport tant a Lleida com a Tarragona.
Abans de la rectificació de Renfe, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assegurat a "El matí de Catalunya Ràdio": "No hi ha cap força moral per dir que els ciutadans de Lleida i de Tarragona no tenim dret a una tarifa que havíem reivindicat, que és aquest abonament de deu viatges".
Pel que fa a Tarragona, la Cambra de Comerç assegura que la ciutat perdrà competitivitat quan es posi en marxa el tren d'alta velocitat, dimecres, entre Barcelona i Girona. El seu president, Albert Abelló, ha explicat també a "El matí de Catalunya Ràdio" que els trens Avant, que circulen per la línia de l'AVE, no han significat una millora considerable per als ciutadans que es desplacen a Barcelona, ja que l'estació del Camp de Tarragona està lluny del centre de la ciutat: "Estem molt mal comunicats amb la ciutat de Barcelona. De fet, amb els trens tradicionals és tot un trekking poder arribar a Barcelona. Estem més d'una hora amb els trens convencionals. El servei de l'Avant no ens ha suposat una competitivitat."
Els dos nous abonaments amb descompte per a viatgers freqüents dels trens Avant -serveis d'alta velocitat per a distàncies mitjanes- representen reduccions del preu de fins a un 56 % en viatges de Barcelona a Lleida i a Tarragona, segons ha informat la companyia.
Un dels abonaments és la Targeta 10 Plus, que permetrà fer 10 viatges en 8 dies consecutius, a un preu per trajecte de 7,35 euros entre Barcelona i l'estació del Camp de Tarragona, de 12,45 euros entre Barcelona i Lleida i de 5,94 euros entre Lleida i el Camp de Tarragona.
També es crearà l'abonament Targeta 10 Plus Estudiants, que tindrà el mateix preu que la modalitat anterior però es podrà utilitzar durant deu dies.
El descompte per comprar bitllets d'anada i tornada augmentarà del 10 al 20%.
Les tarifes de la pròxima línia de l'AVE Barcelona-Girona-Figueres havien generat protestes entre les institucions i els usuaris d'aquest transport tant a Lleida com a Tarragona.
Abans de la rectificació de Renfe, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assegurat a "El matí de Catalunya Ràdio": "No hi ha cap força moral per dir que els ciutadans de Lleida i de Tarragona no tenim dret a una tarifa que havíem reivindicat, que és aquest abonament de deu viatges".
Pel que fa a Tarragona, la Cambra de Comerç assegura que la ciutat perdrà competitivitat quan es posi en marxa el tren d'alta velocitat, dimecres, entre Barcelona i Girona. El seu president, Albert Abelló, ha explicat també a "El matí de Catalunya Ràdio" que els trens Avant, que circulen per la línia de l'AVE, no han significat una millora considerable per als ciutadans que es desplacen a Barcelona, ja que l'estació del Camp de Tarragona està lluny del centre de la ciutat: "Estem molt mal comunicats amb la ciutat de Barcelona. De fet, amb els trens tradicionals és tot un trekking poder arribar a Barcelona. Estem més d'una hora amb els trens convencionals. El servei de l'Avant no ens ha suposat una competitivitat."