La Comissió Europea nega que negociï amb Espanya per flexibilitzar l'objectiu de dèficit
El Ministeri d'Economia va assegurar que s'estava parlant amb Brussel·les d'una pròrroga, que podria situar-se al voltant del 6% del PIB, davant el 4,5% proposat inicialment. La Comissió Europea ho nega i diu que no prendrà una decisió fins a tenir totes les dades.
RedaccióActualitzat
La Comissió Europea (CE) nega que negociï amb les autoritats espanyoles flexibilitzar l'objectiu del dèficit públic per a aquest 2013. Fonts del Ministeri d'Economia van assegurar que s'estava parlant amb Brussel·les d'una pròrroga, que podria situar-se al voltant del 6% del PIB, davant el 4,5% proposat inicialment.
La CE nega negociacions, però reconeix contactes amb l'executiu espanyol, "com amb qualsevol altre estat membre, per garantir la solidesa i la credibilitat de les seves anàlisis econòmiques i tenir dades de primera ma", ha explicat el portaveu de l'executiu comunitari, Olivier Bailly. En tot cas, abans de prendre qualsevol decisió, la comissió vol tenir totes les dades. "Actualment estem verificant tot aquests elements i només sobre la base d'aquests, la Comissió Europea prendrà una decisió sobre si concedeix una pròrroga i la seva durada", ha afegit Bailly.
Brussel·les recorda que es basa en dades de l'Eurostat a l'hora d'analitzar les previsions de creixement i l'evolució del dèficit i demana que, abans de difondre rumors, s'esperi almenys fins al 22 d'abril. En aquesta data l'oficina estadística de la UE té previst publicar les dades finals de les finances públiques de tots els països de la UE durant el 2012. "Aquestes són les xifres que tindrem en compte", ha remarcat Olivier Bailly.
Segons les xifres que es tenen en compte els resultats varien. Així, el govern espanyol va haver de corregir el dèficit de les administracions públiques el 2012 i apujar-lo del 6,74% al 6,98% del PIB per una diferència en els criteris de la comptabilitat amb l'Eurostat. El govern va atribuir aquesta correcció al canvi de metodologia en el tractament de les devolucions fiscals, en vigor des de 1995, però Brussel·les ho va negar i va assegurar que el mètode de càlcul d'Espanya era "incorrecte".
Europa exigeix a Espanya que redueixi el seu dèficit al 4,5% del PIB el 2013 i al 2,8% el 2014, però la CE s'ha mostrat disposada en diverses ocasions a flexibilitzar aquests objectius si es confirma el compliment de l'ajust estructural i continuen les reformes.
La CE nega negociacions, però reconeix contactes amb l'executiu espanyol, "com amb qualsevol altre estat membre, per garantir la solidesa i la credibilitat de les seves anàlisis econòmiques i tenir dades de primera ma", ha explicat el portaveu de l'executiu comunitari, Olivier Bailly. En tot cas, abans de prendre qualsevol decisió, la comissió vol tenir totes les dades. "Actualment estem verificant tot aquests elements i només sobre la base d'aquests, la Comissió Europea prendrà una decisió sobre si concedeix una pròrroga i la seva durada", ha afegit Bailly.
Brussel·les recorda que es basa en dades de l'Eurostat a l'hora d'analitzar les previsions de creixement i l'evolució del dèficit i demana que, abans de difondre rumors, s'esperi almenys fins al 22 d'abril. En aquesta data l'oficina estadística de la UE té previst publicar les dades finals de les finances públiques de tots els països de la UE durant el 2012. "Aquestes són les xifres que tindrem en compte", ha remarcat Olivier Bailly.
Segons les xifres que es tenen en compte els resultats varien. Així, el govern espanyol va haver de corregir el dèficit de les administracions públiques el 2012 i apujar-lo del 6,74% al 6,98% del PIB per una diferència en els criteris de la comptabilitat amb l'Eurostat. El govern va atribuir aquesta correcció al canvi de metodologia en el tractament de les devolucions fiscals, en vigor des de 1995, però Brussel·les ho va negar i va assegurar que el mètode de càlcul d'Espanya era "incorrecte".
Europa exigeix a Espanya que redueixi el seu dèficit al 4,5% del PIB el 2013 i al 2,8% el 2014, però la CE s'ha mostrat disposada en diverses ocasions a flexibilitzar aquests objectius si es confirma el compliment de l'ajust estructural i continuen les reformes.