Presentació d'una nova aplicació de Facebook per a mòbil. (Foto: Reuters)
Presentació d'una nova aplicació de Facebook per a mòbil. (Foto: Reuters)
Los Angeles

Els gegants tecnològics lluiten per mantenir la credibilitat davant els consumidors

Després de la tempesta generada per la filtració sobre l'espionatge cibernètic als EUA, els grans gegants tecnològics treballen per recuperar la credibilitat. Tot i això, els analistes consideren que el nivell d'integració de serveis com Google i Facebook en la societat actual és tan elevat que l'impacte d'aquestes revelacions -si n'hi ha- passarà pràcticament desapercebut.

RedaccióActualitzat
Després de la tempesta generada per la filtració sobre l'espionatge cibernètic als EUA, els grans gegants tecnològics treballen per recuperar la credibilitat. Però, com fer-ho? "És la clàssica tempesta del pitjor tipus. Ningú pot defensar-se perquè es tracta de seguretat nacional", lamenten des de Microsoft.

Els altres gegants que presumptament haurien facilitat l'accés directe als seus servidors són Google, Facebook, Yahoo, PalTalk, AOL, Skype, YouTube i Apple. D'aquesta llista destaca l'absència de Twitter, que suposadament ha rebutjat cooperar amb el govern nord-americà, i Amazon.

Google ha reiterat en diverses ocasions que no facilita l'accés directe del govern als seus servidors i que només cedeix informació quan reben una ordre judicial, seguint el que estableix la llei. "Els informes que suggereixen que Google està donant accés sense límits a dades dels nostres usuaris són falsos", assegura el cofundador de l'empresa, Larry Page. En la mateixa línia es pronuncia el fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, que ha qualificat aquest supòsit d'"intorelable". També neguen conèixer el polèmic programa d'espionatge PRISM.

En el seu intent de mostrar transparència, totes dues empreses han demanat permís a les autoritats federals nord-americanes per revelar dades sobre com actuen quan el govern els demana informació.

I ara, què?

Però, què passarà quan tot això s'acabi? "N'hi haurà prou, amb la nostra paraula?", es pregunta un expert de Microsoft. Potser la credibilitat no es recuperarà al 100% -el president Obama ja deia que no es pot tenir 100% de privacitat i 100% de seguretat-, però tampoc sembla que això hagi de suposar un gran obstacle per a la bona salut d'aquests gegants, potser només un petit refredat. I és que, tal com consideren els analistes, el nivell d'integració de serveis com Google i Facebook en la societat actual és tan elevat que l'impacte d'aquestes revelacions -si n'hi ha- passarà pràcticament desapercebut.
Anar al contingut