Spanair acomiadarà 1.100 treballadors i cancel·larà nou rutes per afrontar la crisi
Spanair retallarà la plantilla en 1.100 treballadors, quasi un terç de l'actual plantilla, i cancel·larà nou rutes, segons un pla de viabilitat per fer front a la crisi. L'anunci ja s'ha fet als treballadors de l'aerolínia a Palma de Mallorca, i la direcció de Spanair ha informat que amb aquest pla assegurarà la rendibilitat de la companyia. Pel que fa a les rutes que se suspendran, es tracta de les deficitàries que ara enllacen Madrid amb Viena, Munic, Girona, Sant Sebastià, Granada i Oviedo; Barcelona amb Zuric, i Bilbao amb Màlaga i Jerez. La companyia ha afegit que el pla també comporta una reducció de la capacitat de l'aerolínia.
Spanair retallarà la plantilla en 1.100 dels 3.800 llocs de treball que té. Els acomiadaments afectaran 900 empleats que actualment tenen un contracte de treball a temps complet, a més de 200 treballadors més, i implicarà una retallada de la capacitat de l'aerolínia. Després de l'anunci, fonts de l'empresa han indicat que durant les pròximes deu setmanes hi haurà reunions de diferents grups de treball de cada àrea per determinar quins llocs de treball són prescindibles i que més endavant es discutiran aquests resultats amb els sindicats. L'aerolínia vol aconseguir que el pla es posi en marxa el pròxim mes de gener.
Rutes deficitàries
Spanair vol cancel·lar nou rutes deficitàries que fins ara uneixen Madrid amb Viena, Munic, Girona, Sant Sebastià, Granada i Oviedo; Barcelona amb Zuric, i Bilbao amb Màlaga i Jerez. Després d'aquesta retallada, Spanair operarà més del 80% de la seva xarxa comercial actual, continuant en la seva posició com a segona aerolínia del mercat espanyol amb 260 vols a 48 destinacions.
La ruta Girona-Madrid havia tingut 80.000 passatgers
L'anunci del tancament de la línia Girona-Madrid ha caigut com un gerro d'aigua freda entre les institucions gironines. La línia Girona-Madrid funcionava des de feia un any i mig, després de cinc intents fallits en els 40 anys d'història de l'aeroport. Spanair havia doblat les freqüències, i en el primer any havia tingut gairebé 80.000 passatgers. Per això, les autoritats i les institucions de Girona no ho entenen, però sembla que disposen d'una companyia alternativa disposada a cobrir la ruta.
Estalvi de 90 milions d'euros
L'aerolínia també deixarà d'operar un nombre aproximat de quinze avions en els mesos de setembre i octubre, dels quals deu són propietat de Spanair i cinc més estan externalitzats. Amb aquestes mesures, l'aerolínia espera estalviar uns 90 milions d'euros el 2009.
L'aerolínia ha explicat que el pla se sustenta en quatre pilars estratègics: redimensionament de la companyia, reducció de despeses, millores en l'eficiència i millores en la captació d'ingressos.
Rutes deficitàries
Spanair vol cancel·lar nou rutes deficitàries que fins ara uneixen Madrid amb Viena, Munic, Girona, Sant Sebastià, Granada i Oviedo; Barcelona amb Zuric, i Bilbao amb Màlaga i Jerez. Després d'aquesta retallada, Spanair operarà més del 80% de la seva xarxa comercial actual, continuant en la seva posició com a segona aerolínia del mercat espanyol amb 260 vols a 48 destinacions.
La ruta Girona-Madrid havia tingut 80.000 passatgers
L'anunci del tancament de la línia Girona-Madrid ha caigut com un gerro d'aigua freda entre les institucions gironines. La línia Girona-Madrid funcionava des de feia un any i mig, després de cinc intents fallits en els 40 anys d'història de l'aeroport. Spanair havia doblat les freqüències, i en el primer any havia tingut gairebé 80.000 passatgers. Per això, les autoritats i les institucions de Girona no ho entenen, però sembla que disposen d'una companyia alternativa disposada a cobrir la ruta.
Estalvi de 90 milions d'euros
L'aerolínia també deixarà d'operar un nombre aproximat de quinze avions en els mesos de setembre i octubre, dels quals deu són propietat de Spanair i cinc més estan externalitzats. Amb aquestes mesures, l'aerolínia espera estalviar uns 90 milions d'euros el 2009.
L'aerolínia ha explicat que el pla se sustenta en quatre pilars estratègics: redimensionament de la companyia, reducció de despeses, millores en l'eficiència i millores en la captació d'ingressos.