Catalunya millora en educació respecte a fa quatre anys, segons l'últim informe PISA
La comunitat educativa ha estat molt pendent dels resultats del darrer informe PISA sobre el nivell educatiu de 65 països industrialitzats. Les conclusions ja s'han fet públiques i per a Catalunya són millors que fa quatre anys. Els alumnes catalans han remuntat 21 punts en comprensió lectora. En matemàtiques i ciències se situen en la mitjana dels països més desenvolupats, els de l'OCDE.
Catalunya ha millorat resultats en les proves PISA, les de referència en el món de l'educació. Tant en comprensió lectora, com en matemàtiques i ciències, se situa en la mitjana dels països més desenvolupats, els de l'OCDE.
En aquesta ocasió, la matèria principal avaluada és la lectura, i és en aquest terreny on la remuntada és més important.
Catalunya ha passat dels 477 punts del 2006 als 498 en la prova del 2009, 21 punts més. Són els millors resultats de Catalunya des que participa amb una mostra pròpia en aquesta avaluació internacional. I el mateix es pot dir pel que fa a les matemàtiques. Dels 488 punts de l'any 2006, s'ha passat a 496 punts. I en ciències també es millora i s'obtenen 497 punts, 6 més que al 2006. La mitjana de l'OCDE es fixa en 500 punts.
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha atribuït la millora als esforços dels professors i dels centres durant els últims anys, i a les mesures de política educativa implantades pel seu departament.
A Espanya també es millora en lectura
En el conjunt de l'estat espanyol, tot i que els resultats són inferiors a la mitjana catalana, també es millora en lectura. Es passa dels 461 punts del 2006 als 481 del 2009. En ciències i en matemàtiques, pràcticament no hi ha variacions.
Xangai, la gran sorpresa
A escala internacional, la gran sorpresa és Xangai. La província xinesa, que participa per primera vegada en les proves, encapçala els tres rànquings. En lectura, obté 556 punts. Corea i Finlàndia, com ja és habitual, es troben també al capdamunt de la llista.
L'informe PISA del 2006
L'informe PISA es fa cada tres anys i són les proves de referència del món de l'educació perquè avaluen la capacitat dels estudiants d'aplicar els coneixements que han après a l'escola i no assignatures concretes. Espanya hi participa des del 2000 i Catalunya en té resultats específics des del 2003.
En l'últim informe, el del 2006, que se centrava en les ciències, Finlàndia va encapçalar la llista dels millors resultats, seguida de Hong Kong i el Canadà. Espanya se situava prop de França o dels Estats Units i no es movia respecte a l'informe anterior, el del 2003. A la cua quedaven països sud-americans com l'Argentina o el Brasil i, l'últim, el Kirguizistan. A Catalunya, en canvi, els resultats van preocupar la comunitat educativa, ja que sí que va empitjorar.
L'informe del 2006 situava Castella i Lleó al capdamunt de la llista, mentre que Catalunya quedava en novè lloc i perdia 11 punts en comparació amb l'informe anterior. Tot i superar la mitjana espanyola, només tenia una comunitat al darrere, Andalusia, i no arribava als 500 punts, xifra que es considera que els països més avançats haurien d'assolir.
En aquesta ocasió, la matèria principal avaluada és la lectura, i és en aquest terreny on la remuntada és més important.
Catalunya ha passat dels 477 punts del 2006 als 498 en la prova del 2009, 21 punts més. Són els millors resultats de Catalunya des que participa amb una mostra pròpia en aquesta avaluació internacional. I el mateix es pot dir pel que fa a les matemàtiques. Dels 488 punts de l'any 2006, s'ha passat a 496 punts. I en ciències també es millora i s'obtenen 497 punts, 6 més que al 2006. La mitjana de l'OCDE es fixa en 500 punts.
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha atribuït la millora als esforços dels professors i dels centres durant els últims anys, i a les mesures de política educativa implantades pel seu departament.
A Espanya també es millora en lectura
En el conjunt de l'estat espanyol, tot i que els resultats són inferiors a la mitjana catalana, també es millora en lectura. Es passa dels 461 punts del 2006 als 481 del 2009. En ciències i en matemàtiques, pràcticament no hi ha variacions.
Xangai, la gran sorpresa
A escala internacional, la gran sorpresa és Xangai. La província xinesa, que participa per primera vegada en les proves, encapçala els tres rànquings. En lectura, obté 556 punts. Corea i Finlàndia, com ja és habitual, es troben també al capdamunt de la llista.
L'informe PISA del 2006
L'informe PISA es fa cada tres anys i són les proves de referència del món de l'educació perquè avaluen la capacitat dels estudiants d'aplicar els coneixements que han après a l'escola i no assignatures concretes. Espanya hi participa des del 2000 i Catalunya en té resultats específics des del 2003.
En l'últim informe, el del 2006, que se centrava en les ciències, Finlàndia va encapçalar la llista dels millors resultats, seguida de Hong Kong i el Canadà. Espanya se situava prop de França o dels Estats Units i no es movia respecte a l'informe anterior, el del 2003. A la cua quedaven països sud-americans com l'Argentina o el Brasil i, l'últim, el Kirguizistan. A Catalunya, en canvi, els resultats van preocupar la comunitat educativa, ja que sí que va empitjorar.
L'informe del 2006 situava Castella i Lleó al capdamunt de la llista, mentre que Catalunya quedava en novè lloc i perdia 11 punts en comparació amb l'informe anterior. Tot i superar la mitjana espanyola, només tenia una comunitat al darrere, Andalusia, i no arribava als 500 punts, xifra que es considera que els països més avançats haurien d'assolir.