L'informe PISA o l'avaluació del rendiment dels estudiants de 15 anys
Des del 1997 i cada tres anys, milers d'alumnes de 15 anys de 65 països industrialitzats es posen a prova per saber si el que han après a l'escola ho saben posar a la pràctica, al dia a dia. És el conegut informe PISA, que sempre aixeca molta expectació perquè valora el nivell educatiu de cada país.
La comunitat educativa de tot el planeta ha estat pendent d'unes proves que es fan cada tres anys per mesurar el nivell dels estudiants dels països industrialitzats. I no és estrany que hi hagi tant interès per saber-ne les conclusions, perquè són unes proves de referència a tot el món.
Es tracta del Programa per a l'Avaluació Internacional d'Alumnes o, per entendre'ns, el famós informe PISA, que en són les sigles en anglès. L'enquesta se la van inventar els governs de 65 països membres de l'Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmics (OCDE) i alguns d'associats. Va ser el 1997, i l'objectiu era i és supervisar els resultats dels sistemes educatius en termes de rendiment.
Què s'avalua?
L'estudi avalua el rendiment dels alumnes de 15 anys, quan acaben l'etapa escolar obligatòria. En definitiva, s'avalua la capacitat dels estudiants per aplicar els conceptes que han après durant l'escolarització i no assignatures ni matèries concretes. I aquí rau la importància de PISA.
Igual que l'any 2000, la lectura ha tornat a centrar l'enquesta PISA 2009, però s'ha actualitzat i ara també inclou l'avaluació lectora de textos electrònics. La manera d'avaluar les matemàtiques i les ciències no ha canviat.
Les proves, en què consisteixen?
Són proves escrites en format de paper o electrònic que duren aproximadament dues hores i mitja i combinen preguntes d'elecció múltiple i preguntes obertes que plantegen una situació de la vida real.
25.000 estudiants a Espanya
Cada país examina entre 4.500 i 10.000 estudiants. A Espanya, però, la quantitat és superior i la mostra arriba als 25.000 nois i noies de centres públics i privats perquè les comunitats autònomes volen saber les dades representatives del seu alumnat. L'estat espanyol hi participa des del 2000, i Catalunya des del 2003.
Les properes edicions
La pròxima edició de l'informe PISA serà el 2012 i la principal àrea tornaran a ser les matemàtiques. El 2015 seran les ciències. Segons els organitzadors, en els informes futurs es tindrà més en compte la capacitat dels escolars per llegir i entendre textos en format digital i la resolució de problemes, també en aquets format. I és que ja se sap que la tecnologia de la informació s'ha de tenir cada vegada més en compte.
Es tracta del Programa per a l'Avaluació Internacional d'Alumnes o, per entendre'ns, el famós informe PISA, que en són les sigles en anglès. L'enquesta se la van inventar els governs de 65 països membres de l'Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmics (OCDE) i alguns d'associats. Va ser el 1997, i l'objectiu era i és supervisar els resultats dels sistemes educatius en termes de rendiment.
Què s'avalua?
L'estudi avalua el rendiment dels alumnes de 15 anys, quan acaben l'etapa escolar obligatòria. En definitiva, s'avalua la capacitat dels estudiants per aplicar els conceptes que han après durant l'escolarització i no assignatures ni matèries concretes. I aquí rau la importància de PISA.
Igual que l'any 2000, la lectura ha tornat a centrar l'enquesta PISA 2009, però s'ha actualitzat i ara també inclou l'avaluació lectora de textos electrònics. La manera d'avaluar les matemàtiques i les ciències no ha canviat.
Les proves, en què consisteixen?
Són proves escrites en format de paper o electrònic que duren aproximadament dues hores i mitja i combinen preguntes d'elecció múltiple i preguntes obertes que plantegen una situació de la vida real.
25.000 estudiants a Espanya
Cada país examina entre 4.500 i 10.000 estudiants. A Espanya, però, la quantitat és superior i la mostra arriba als 25.000 nois i noies de centres públics i privats perquè les comunitats autònomes volen saber les dades representatives del seu alumnat. L'estat espanyol hi participa des del 2000, i Catalunya des del 2003.
Les properes edicions
La pròxima edició de l'informe PISA serà el 2012 i la principal àrea tornaran a ser les matemàtiques. El 2015 seran les ciències. Segons els organitzadors, en els informes futurs es tindrà més en compte la capacitat dels escolars per llegir i entendre textos en format digital i la resolució de problemes, també en aquets format. I és que ja se sap que la tecnologia de la informació s'ha de tenir cada vegada més en compte.