3Cat aposta per tecnologia capdavantera amb l'adquisició d'un sistema de càmeres robotitzades úniques al món

Aquesta inversió s'emmarca en el projecte del nou model d'informatius, que veurà la llum a partir de la pròxima tardor.

3Cat fa una aposta per la innovació i la tecnologia capdavantera convertint-se en la primera empresa audiovisual del món en adquirir un sistema de càmeres robotitzades d'última generació, anomenat Artimo (acrònim d'"art" i "motion", "moviment" en anglès), desenvolupat per l'empresa canadenca Ross Video, una de les més importants del món pel que fa al desenvolupament de tecnologia aplicada a la televisió.

"Apostem per una cosa que, de moment, només existirà a casa nostra. Els primers robots que s'han fabricat al món seran al nostre plató. És tecnologia puntera i nova per poder explicar diferent i millor els continguts que fem normalment", destaca Paulí Subirà, cap d'Imatge de 3Cat.

L'adquisició d'Artimo s'emmarca en el projecte del nou model d'informatius que 3Cat engegarà a partir de la pròxima tardor. En un primer moment, 3Cat adquirirà cinc robots de la marca canadenca.

Aquest sistema innovador de càmeres robotitzades, que permet capturar imatges de gran qualitat, està dissenyat per poder-se moure lliurament per qualsevol plató de realització, oferint una gran versatilitat d'angles i moviments de càmera i aportant solucions de realització més artístiques i creatives. La nova tecnologia, a més a més de ser molt més silenciosa, disposa d'un sistema de detecció i posicionament per làser que evita elements de referència externs i permet uns moviments més suaus i precisos, destaca Toni Vigo, enginyer del projecte.  

Mitjançant la integració de cinc robots Artimo, 3Cat millorarà significativament la seva qualitat d'emissió, oferint a l'audiència uns continguts visualment més atractius i tècnicament més sofisticats.

Aquesta inversió estratègica subratlla el compromís de 3Cat de seguir sent capdavanters en innovació, mantenir-se a l'avantguarda de l'audiovisual i continuar oferint el millor servei a l'audiència, sempre posant la tecnologia al servei dels continguts i d'un periodisme de qualitat, rigorós i adaptat a les noves formes de consum audiovisual.

L'anunci oficial del llançament d'Artimo es fa aquesta matinada de dissabte a diumenge, hora catalana, a la prestigiosa fira tecnològica NAB Show de Las Vegas.

Anar al contingut