Vanesa Hernàndez, Àngels Ponsa, Sigfrid Gras, Laia Servera i Carme Figueras, durant la trobada amb els mitjans per fer balanç del primer any de SX3.
Vanesa Hernàndez, Àngels Ponsa, Sigfrid Gras, Laia Servera i Carme Figueras, durant la trobada amb els mitjans per fer balanç del primer any de SX3. (3Cat)

El SX3 se situa líder en continguts infantils i aposta per reconnectar amb els súpers com a referent cultural i d'entreteniment en català

Aquest dimarts, 10 d'octubre, fa 1 any de l'estrena del nou SX3. Fent balanç del primer any de la posada en funcionament d'aquesta gran plataforma digital de continguts, el SX3 ha aconseguit un rècord històric: líder en continguts infantils, mira endavant amb noves apostes estratègiques i de programació per consolidar-se com a referent de l'entreteniment infantil en català, tant a la pantalla com al carrer, amb més accions per acostar-se als infants i les famílies. 

En una trobada amb els mitjans de comunicació, dijous a la llibreria Byron de Barcelona, es va fer balanç d'aquest primer any de nou SX3 i es van presentar les novetats del nou curs amb Sigfrid Gras, director de TV3; Vanesa Hernàndez, cap de la Unitat Estratègica d'Infantils de 3Cat, i Laia Servera, cap de Continguts Infantils de 3Cat. L'acte també va comptar amb l'assistència d'Àngels Ponsa i Carme Figueras, del consell de govern de 3Cat. 
 
Per començar, Sigfrid Gras es va mostrar satisfet de poder celebrar el primer aniversari amb els bons resultats obtinguts: "Hem posicionat una oferta de continguts infantils i juvenils en el marc d'una gran plataforma digital i tornem a ser referents en l'entreteniment infantil en català". En aquest sentit, va destacar el lideratge obtingut a la televisió aquest setembre i el bon posicionament digital dels programes del SX3 en nombre de reproduccions, ja que cinc dels deu espais més vistos de 3Cat són continguts infantils. També va expressar la voluntat de portar els referents del SX3 més a prop del públic, amb esdeveniments fora de la pantalla. 

Amb confiança en els nous projectes per a la proposta infantil audiovisual de 3Cat, el director de TV3 va donar la paraula a Vanesa Hernàndez, cap de la Unitat Estratègica d'Infantils, que va posar de relleu l'aposta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals pels continguts infantils: "En un context més dificil, de fragmentació audiovisual, hem augmentat el consum de continguts audiovisuals infantils en català, una eina clau per reconnectar amb els nens i nenes". A més, va destacar la funció del SX3 com a "motor de la producció audiovisual i digital infantil al país en tots els llenguatges i formats", que es materialitza en convocatòries obertes de produccions audiovisuals, de videojocs i de podcasts. En aquest últim cas, "amb la voluntat d'esdevenir un referent en els podcasts infantils i familiars". 
 
Durant la seva intervenció, Vanesa Hernàndez va ressaltar que "a més de promoure el consum audiovisual, el SX3 aposta pel sector editorial i teatral", amb l'exemple del personatge del Titó, del qual s'acaba de publicar el segon llibre i que aviat presentarà un espectacle al teatre. També va parlar de l'objectiu de continuar potenciant la lectura i la vocació lectora, i de posar el focus en l'educació mediàtica amb un projecte nou adreçat a la comunitat educativa. 
 
Tot seguit, la cap de Continguts Infantils, Laia Servera, també es va mostrar contenta pels resultats positius d'aquest primer any de nou SX3: "El repte era complex i hem aconseguit situar-nos primers, en el target de 4 a 12 anys, que és el nostre públic". Unes bones audiències amb propostes diverses i per vies de difusió diferents, segons els continguts: "El Titó, per exemple, triomfa en digital, on ha arribat a més d'11 milions de reproduccions, i en lineal, la programació en directe al vespre funciona amb l'‘InfoK' i ‘Ràndom'". Entre les apostes que es van estrenar fa un any, també continua "Beta", en diferents formats, des de la ficció al podcast, passant pels videojocs i la música. 

Després de destacar la desena de premis rebuts l'últim any pel SX3, Laia Servera va anar desgranant propostes que s'aniran estrenant aquesta temporada, amb noves cares i continguts amb valors de servei públic: "Tenim novetats en el nostre ‘star system', amb l'esperada arribada del Pot Petit amb un espai musical, a més de la influencer Àngela Mármol amb manualitats i del cantant Lildami, que parlarà de moda sostenible i diversitat". Un programa d'educació afectivosexual per als nens i nenes, un concurs de llengua, un espai per a la ciència i per descobrir l'imaginari català a través de l'humor són altres continguts destacats, que complementaran una programació on també hi ha videojocs ("Git Gud") i un concurs de cuina ("Manduka Family"). Entre les novetats de ficcions i animes, es va confirmar l'arribada de la sèrie "Iona", entre d'altres produccions que s'aniran anunciant a mesura que s'acosti l'estrena. 

En un moment dolç de balanç i d'estrenes, amb la voluntat de fer més present l'imaginari del SX3 en els esdeveniments per a nenes i nens, la cap de Continguts Infantils es va mostrar optimista de cara al futur: "El SX3 no és només producció audiovisual, va molt més enllà: és proximitat, territori i cultura, que són nostres. Per tant, encara tenim molt camí per recórrer". 

 

SX3.cat  

Anar al contingut