La Marató de TV3 desplega la campanya de sensibilització i difusió social sobre el càncer
"La mort hauria de ser el final de la vida. El càncer, no" és el missatge de la campanya gràfica que s'ha presentat avui. Els joves catalans coneixeran el vessant mèdic i humà del càncer gràcies a les 3.800 conferències que es duran a terme als centres educatius. Cada any, 35.000 catalans són diagnosticats de càncer. "La recerca oncològica a Catalunya és pionera i la injecció de recursos que suposarà La Marató serà un pas important", ha explicat el Dr. Josep Ramon Germà, de l'institut Català d'Oncologia.
Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i difusió social sobre el càncer, que es ara posa en marxa +com a preàmbul de La Marató 2012. L'acte ha tingut lloc a l'Auditori de TV3 i ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Brauli Duart, que ha estat acompanyat per la directora de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté i el Dr. Josep Ramon Germà, director científic i de coneixement de l'Institut Català d'Oncologia-Duran i Reynals.
El president de la CCMA, Brauli Duart, ha manifestat que amb La Marató 2012 els mitjans de comunicació de la Corporació "refermen el seu compromís amb el servei públic i de qualitat i fomenten la cohesió social". "L'objectiu d'aquest projecte" ha explicat Duart, és "estimular l'esperit solidari de la societat i generar empatia cap a una causa necessària". El president també ha destacat la contribució històrica que ha suposat La Marató de TV3 en la recerca sobre el càncer, ja que les edicions del 1992, 1994 i 2004 van estar dedicades a aquesta malaltia: "en els últims 10 anys la recerca ha avançat més que en els 30 anteriors i és una satisfacció saber que La Marató ha contribuït en aquest camí".
En la seva intervenció, el Dr. Josep Ramon Germà, director científic de l'Institut Català d'Oncologia ha valorat la situació actual de la recerca en càncer: "estem en un moment crucial" ¿ ha explicat ¿ "perquè les descobertes que s'han fet sobre els mecanismes de la malaltia s'estan convertint en dianes terapèutiques que permeten dissenyar fàrmacs per atacar-les".
La medicina personalitzada per al tractament del càncer possibilita, segons ha explicat el doctor Germà, "actuar específicament sobre dianes que només tenen les cèl·lules tumorals, reduint d'aquesta manera la toxicitat de tractaments com la quimioteràpia". En relació amb La Marató 2012, l'expert en càncer ha destacat que suposarà una "injecció important de recursos en un moment de dificultats de finançament per impulsar un tipus de recerca que ja és pionera a Catalunya".
Segons les dades que ha donat el doctor Germà, cada any 35.000 catalans són diagnosticats de càncer. D'aquests, un 35% és més jove de 65 anys.
Carme Basté, directora de la Fundació La Marató de TV3, ha presentat la campanya de sensibilització i difusió social sobre el càncer, que precedeix La Marató 2012. En el marc d'aquesta campanya, es difondrà la campanya gràfica i audiovisual i es faran 3.800 conferències als centres educatius.
La imatge gràfica de La Marató 2012 presenta un element central, una coma, que amb "gran simplicitat i contundència", ha explicat Basté, "vol transmetre que hi ha vida després del càncer, que ja no és el punt final". Tota la campanya se sustenta sobre aquesta idea i adoptarà diferents formats ¿ cartells, díptics i banderoles ¿ per arribar a arreu del país en les pròximes setmanes.
La directora de la Fundació ha avançat alguns trets de l'espot de sensibilització, que es presentarà pròximament: "es basa en la història real de Diego Parra, un jugador de futbol del C. F. Badalona que va morir l'any 1962 amb només 19 anys a causa del càncer". L'espot, segons ha explicat Basté, "recrea com podria haver estat la seva vida si no hagués mort tan jove".
Al voltant de 150.000 joves catalans participaran en les 3.800 conferències que es faran als centres educatius catalans. Des d'ara i fins al dia del programa, els joves de 12 a 16 anys es podran acostar al vessant mèdic i social del càncer a través d'aquestes sessions divulgatives.
Basté també ha destacat la potent mobilització social en forma d'activitats populars com un dels eixos essencials de La Marató i ha manifestat que tot apunta que aquest any s'igualarà la xifra de 1.800 activitats que es van fer el 2011.
Durant la sessió s'ha projectat el vídeo divulgatiu que servirà de suport didàctic a les conferències. L'audiovisual proposa un recorregut per explicacions mèdiques i el testimoni de persones afectades a través dels joves actors de la sèrie "Polseres vermelles".