Més de 100 milions de reproduccions, els primers 6 mesos de la plataforma 3Cat

L'entorn digital ja aplega més de 330.000 hores de continguts de qualitat en català i 900.000 usuaris registrats

La plataforma 3Cat ha assolit els primers sis mesos de vida amb xifres d'èxit. El primer semestre ha superat els 100 milions de reproduccions, fins a les 103.595.810, amb el posicionament dels productes estrella i noves estrenes, però també millorant l'accessibilitat a les produccions de temporades anteriors.

El nou entorn digital de continguts en català ja aplega més de 330.000 hores de produccions de qualitat. Entre el més consumit, en destaquen les grans apostes d'entreteniment exclusives de la plataforma, com "La travessa", que acumula més d'1 milió i mig de reproduccions des de l'estrena i era el contingut més vist a la carta fins a l'arribada de "Tor", que aquest abril va col·locar el seu primer capítol com la millor estrena dels primers sis mesos, amb gairebé 500.000 reproduccions, la seva primera setmana.

Dins la varietat de continguts també despunten els dirigits al públic infantil i el de joves-adults, com la nova temporada d'"Eufòria" o "Jo mai mai", i els grans èxits dirigits al públic familiar, com "Això no és Suècia", que també supera el milió i mig de reproduccions, o "Joc de cartes".

"Aquestes dades posen de manifest que el lideratge de TV3 és importantíssim i la capacitat competitiva de Catalunya Ràdio també. Ara hem fet un forat en l'entorn digital, on el català hi tenia una presència molt residual. És molt important aquesta aposta per arribar als nous públics, als nous hàbits de consum i, especialment, als joves i infants." Rosa Romà, presidenta de 3Cat  

3Cat també ha permès posar en valor tot el patrimoni audiovisual històric, en què destaca especialment el consum de sèries com "Com si fos ahir", "Plats bruts", "Crims", "El cor de la ciutat", "La Riera" o "Merlí". I, alhora, ha servit per arribar a nous públics, amb apostes de continguts de nínxol, com "Èpic nails" o "Love cost", i sèries documentals com "Núñez" o la multipremiada "Punt de no retorn".

 

 

Un consum de 3,5 milions d'hores mensuals

Cada mes es consumeixen més de 3,5 milions d'hores en català a la plataforma 3Cat i una mitjana de 120.000 hores diàries. Unes dades que la situen com un dels principals referents de continguts audiovisuals en la llengua del país.

En aquests primers sis mesos, més de 900.000 usuaris s'han registrat per poder guardar les seves preferències i fer el seguiment dels seus programes de capçalera, en directe i a la carta, i allí on vulguin.

I no només els programes de televisió, sinó també els seus continguts d'actualitat i audioentreteniment, en directe i a la carta, cosa que situa 3Cat com una de les primeres plataformes que incorporen l'àudio.

Entre els més escoltats, "El matí de Catalunya Ràdio", "El búnquer" o "Crims": el referent matinal d'actualitat i dos programes amb premis Ondas d'entreteniment.  

Una visió de futur

La plataforma 3Cat s'ha adaptat perfectament als nous hàbits de consum, doncs, a la nova manera d'accedir als continguts que demanava l'audiència. Amb un entorn més intuïtiu, amb una visualització dels continguts més atractiva i millor usabilitat. Amb productes que s'estrenen només a la plataforma, primer a la plataforma o simultàniament amb la programació lineal. Així, fins al 65% del consum és a demanda i no en directe, territori on TV3 continua liderant sense rival.

Una manera d'arribar als continguts de qualitat que s'adapta sobretot al públic infantil i de joves-adults.

Un bon exemple n'és el concurs de talents musicals "Eufòria", que lidera les nits de divendres en la seva emissió televisiva de les gales i que, a més, és el programa més recuperat dels caps de setmana i registra els vídeos més vistos a l'entorn 3Cat.

Però també el SX3, que ha registrat un creixement del 23% amb l'estrena de la plataforma. Les reproduccions de vídeo han augmentat en un 18% i s'apropen a les 100.000 diàries.

L'audiència digital del canal infantil s'ha incrementat un 21% amb l'estrena de la plataforma 3Cat, en nombre de dispositius únics. La temporada anterior, 316.000 dispositius accedien cada mes als continguts del SX3 i, des de l'estrena de la plataforma, s'han superat els 384.000 dispositius mensuals.

A més, el canal infantil de 3Cat ja acumula un gran catàleg de produccions educatives dirigides a les diferents franges d'edat infantil i en diferents formats, com són l'animació, els informatius infantils "Info K", pòdcasts, concursos, programes interactius, pel·lícules i molts altres continguts exclusius que busquen la normalització del consum d'audiovisual en català entre aquest públic.

Noves estrenes a la plataforma

La plataforma 3Cat acull un catàleg en creixement constant, farcit de noves incorporacions en tots els seus verticals de gènere.  

Entre les estrenes del segon semestre destaquen la sèrie documental "El món segons Rubianes", en l'àmbit de no-ficció. Una producció de tres capítols que mostra per primera vegada les gravacions que l'actor i còmic galaicocatalà va fer durant els seus viatges per tot el món al llarg de gairebé vint anys i que s'estrena demà, 16 de maig.  

També la sèrie "Cibercrims", que continuarà ampliant el lideratge de 3Cat en matèria de true crime, basada en els casos més foscos del món digital i dirigida pel periodista expert en ciberseguretat Toni Noguera. A la plataforma, aquest cap de setmana.

Els formats amb nous creadors de contingut com "El Tros", amb Anna Simón i Miquel Montoro, que enfrontarà urbanites i ruralites a partir del 22 de maig; i la segona temporada de "La travessa", amb Laura Escanes, que ja ha començat el seu rodatge a la Catalunya Nord i farà camí per la costa catalana.  

O els concursos "On és la pasta?", amb Gerard Romero, i "Cuina com puguis", amb Marc Ribas, preparats per aterrar a l'entorn digital de 3Cat abans de l'estiu.  

Anar al contingut