La Leonie és una de les influencers amb més èxit del món ("Girl Gang. El preu de ser influencer")
Dimarts, a les 22.05

"Sense ficció" estrena "Girl Gang: El preu de ser influencer" i "Pel mal camí", enfilar-se a l'abisme per anestesiar el dolor

El dimarts 11 d'abril, a les 22.05, "Sense ficció" estrena "Girl Gang: El preu de ser influencer". La directora Susanne Regina Meures segueix durant quatre anys la Leonie, una de les Influencers amb més èxit a les xarxes, i la seva família, documentant una manera de viure. El documental s'endinsa en l'intransigent i desapiadat món de les xarxes socials i les influencers i reflexiona sobre quin preu n'han de pagar.

Tot seguit, s'estrenarà "Pel mal camí", documental que segueix durant tres anys l'arriscada vida de Rikke Brewer i Aiden Knox, dos joves anglesos que recorren a les emocions més extremes per afrontar la pèrdua, el dolor i la falta de perspectives. El parkour és la perillosa via que troben per anestesiar el dol per la mort del seu millor amic. Però el preu serà alt.

"Girl Gang: El preu de ser influencer"

Fer d'influencer i tenir 14 anys, amb un pare ambiciós amb vocació de mànager, passa factura. "Girl Gang: El preu de ser influencer", premiat en diversos festivals internacionals, és la història de la Leonie, una adolescent que suma milions de seguidors a Instagram, Snapchap i TikTok i que acaba dedicant a les xarxes la major part del seu temps, amb l'inconvenient de perdre el contacte amb les amistats.

"Fas tres feines i t'embutxaques mig milió d'euros. Guanyarem molts diners, uns quants milions d'euros, en un any i mig, si fa no fa." Després d'aquest pronòstic d'un especialista en xarxes socials, el pare de la Leonie decideix que ja li farà ell de mànager, a la seva filla.

La Leonie és una de les influencers amb més èxit del món. Amb 14 anys es va convertir en líder de les xarxes socials, amb milions de seguidors, sobretot noies de la seva edat addictes a internet. A les xarxes exposa el seu dia a dia, dona consells i fa publicitat per a marques comercials que li reporten beneficis milionaris. Tot combinat amb aparicions estel·lars davant de les seves fans.

El seu potencial és tan gran que el pare decideix deixar la feina i fer-li de mànager a temps complet: "No vull tornar a la meva antiga vida. Ara tinc una vida apassionant, perquè no tinc la sensació d'haver d'anar a treballar cada dia, sinó de viure el somni de la meva filla."

La Leonie comença la seva vida d'influencer dedicant 5 hores diàries a les xarxes. Però de seguida els pares li exigeixen més. No té amics, ni nòvios, ni tampoc estudis. Arriba un moment que certes preguntes són inevitables: Val la pena? Està perdent l'adolescència, la Leonie?

La directora, Susanne Regina Meures, segueix durant 4 anys la Leonie i la seva família, les seves ambicions i contradiccions, en un documental en què es posa en qüestió l'exposició pública i la pressió econòmica i social sobre els adolescents que viuen pendents de les xarxes socials.

Fitxa tècnica

Direcció i realització: Susanne Regina Meures
Edició: Katja Dringenberg
Producció: Susanne Regina Meures i Christian Frei
Música: Berlin Girls Choir

"Girl Gang: El preu de ser influencer" és una producció de Christian Frei Filmproduktionen en associació amb Swiss National Television i Kiosk International.

"Pel mal camí"

"Pel mal camí" segueix de molt a prop els anys crucials de la vida de Rikke Brewer i Aiden Knox, dos joves que han "descarrilat", com s'hi refereix el títol original del documental: "Off the rails". En Rikke i l'Aiden són adolescents de classe treballadora de Guildford, a Anglaterra. Per a ells, les acrobàcies urbanes i el parkour extrem són la manera de superar la frustració que perceben en el seu entorn, amb el greuge de posar la seva vida al límit.

Per a l'Aiden, ja marcat per la mort de la seva mare, va ser un descobriment que va capgirar la seva joventut: "Quan em vaig començar a entrenar, la meva vida va fer un salt. El parkour és l'única cosa de la meva vida que he sentit com un èxit, com una alegria de debò."

El hobby es converteix en un negoci molt lucratiu quan publiquen els seus reptes a les xarxes. En Rikke triomfa ràpid: "Hauria de publicar un vídeo cada dia. És el que has de fer si vols triomfar a YouTube."

Els seus vídeos tenen un èxit inesperat i en poc temps arriba a tenir 27 milions de visualitzacions, que l'obliguen a arriscar-se cada vegada més, fins que té un accident. Però el punt d'inflexió arriba amb la mort de Nye Newman, el millor amic dels protagonistes, que s'arrisca massa en un viatge a França per celebrar el Cap d'Any. La seva peripècia al metro de París serà el seu darrer repte i l'inici del "descarrilament" total de l'Aiden i el Rikke, com descriu la seva mare: "Va fer coses més extremes quan en Nye es va morir. Fins al punt que jo no sabia què fer."

Els dos amics toquen fons després d'intentar superar el dol, cadascun a la seva manera. L'Aiden es refugia en l'alcohol i en Rikke acaba a la presó, incapaç d'abandonar la seva addicció al parkour, a "surfejar" a sobre del sostre de trens i vagons de metro, al marge de la llei.

Capaços de les heroïcitats més increïbles i de desafiar en tot moment la llei de la gravetat, en Rikke i l'Aiden es mostren al documental com dos joves fràgils mentalment, amb profundes cicatrius del passat, però capaços, en el darrer moment, d'agafar les regnes.

La temeritat extrema dels protagonistes de "Pel mal camí" manté la tensió del documental també al límit, mentre aflora la gran humanitat dels joves, que, en realitat, només busquen una manera de sobreviure.  

Fitxa tècnica

Direcció: Peter Day
Producció: Peter Day, Grant Keir, Rob Alexander
Edició: Rob Alexander
Càmeres:  Chris Evans, Rob Alexander, Rishi Ghosh-Curling

Música: Nikky French

"Pel mal camí" és una producció de Faction Films en coproducció amb Faction North i  Perfectmotion, amb la col·laboració de Ffilm Cymru Wales, Creative Scotland, Arts Council Of Wales.

tv3.cat/senseficcio
facebook.com/senseficcio
twitter.com/senseficcio

Anar al contingut