"Sense ficció" recorda els anys d'or de la publicitat amb "Pepe Fons, el productor"
"Sense ficció" recorda els anys d'or de la publicitat amb "Pepe Fons, el productor"

"Sense ficció" recorda els anys d'or de la publicitat amb "Pepe Fons, el productor"

Demà, a les 22.00, "Sense ficció", a TV3, estrena "Pepe Fons, el productor", un documental que viatja a l'època daurada de la publicitat de la mà del productor Pepe Fons, guardonat amb centenars de premis, com els 25 lleons que va rebre al Festival de Canes. També es podrà veure a la carta, a tv3.cat, durant 30 dies, amb drets d'emissió a Espanya.

Tot seguit, "Valor afegit" analitza com creix la publicitat al món digital. El programa també parlarà amb la directora general de Google a Espanya, Fuencisla Clemares, per saber què fa Google amb les dades dels seus usuaris i com fa diners amb els anunciats.

Els seus anuncis formen part de la nostra cultura visual i, fins i tot, els hem incorporat al nostre llenguatge, com quan fem servir l'expressió "cuerpo Danone". Aquest documental, produït per Xarc Films i Group Films, i dirigit per Joan Francesc Peris, donarà a conèixer qui hi havia al darrere.

Pepe Fons està considerat un dels productors de cinema publicitari més importants d'Europa, i també dels més emblemàtics de l'època daurada de la publicitat. Al llarg de la seva prolífica carrera de 40 anys va produir 8.500 anuncis, que arrasaven a festivals internacionals. Va rebre centenars de premis, com els 25 lleons al Festival de Canes, el més prestigiós en l'àmbit publicitari.

Amb l'objectiu de donar un gir radical a la manera de fer publicitat als anys 70, Fons va marxar al Regne Unit per veure com treballaven les productores líders en el món publicitari. A Londres va aprendre de la mà dels mestres Ridley Scott i Bob Brooks. A més, va importar el seu model de productora, estructurada amb un productor que, no feia també de realitzador, sinó que gestionava una cartera de realitzadors. Al documental se subratlla el paper del realitzador Jaime de la Peña, que va revolucionar el llenguatge publicitari després de veure una bobina amb els treballs d'Adrian Lyne i la sòcia Laura Allende.

Una nova manera de produir, un productor valent, un pressupost sense tancar amb molt de marge per arriscar i, sobretot, molta creativitat, van ser les característiques que van consolidar Group Films com una de les deu millors productores de publicitat del món.

Pepe Fons, que es va retirar l'any 1999, el realitzador Aixalà, i els creatius publicitaris Lluís Bassat i Luis Casadevall rememoren aquells anys d'or de la publicitat gràcies a la qual van crear anuncis que molts encara recorden, perquè, com afirma Bassat, "si la idea és bona, de veritat, una sola vegada que la vegis és suficient, una".

tv3.cat/senseficcio

facebook.com/senseficcio

twitter.com/senseficcio

Anar al contingut