Spursito parlarà en català en la nova oferta de continguts digitals per a joves de 3Cat
Els nous continguts comptaran amb la participació d'una àmplia llista de creadors i creadores en català i s'aglutinaran sota una nova marca, anomenada "EVA", que inicialment tindrà presència de forma exclusiva a xarxes socials.
L'anunci s'ha fet en l'última emissió de la temporada del "LOFT", el magazín juvenil d'iCat, en directe des del Festival Cruïlla.
Els seguidors d'Spursito el podran sentir parlant en català en alguns dels seus continguts a les xarxes i a les plataformes digitals des d'aquesta mateixa nit. El famós youtuber i streamer serà un dels protagonistes d'"EVA", la nova marca de continguts juvenils de 3Cat, la nova CCMA. L'anunci s'ha fet aquest dijous, 6 de juliol, durant l'últim programa de la temporada del "LOFT", el magazín juvenil d'iCat, en directe des del Festival Cruïlla de Barcelona, i presentat per les seves conductores habituals, Berta Aroca i Xènia Casado.
Spursito, nom artístic de Martí Miras (Andorra, 1997), compta amb una àmplia comunitat de seguidors a TikTok (1,8 milions), YouTube (1,6 milions) i Twitch (1,3 milions), i s'ha fet encara més conegut per a un públic més ampli arran de la seva participació a la Kings League de Gerard Piqué.
L'streamer farà entrevistes a personatges coneguts com les influencers Àngela Màrmol i Lidia Rauet; els youtubers Kiwi i Koko DC; el periodista Gerard Romero; el director general de la Kings League, Oriol Querol; l'influencer gastronòmic Rafuel; l'empresari i dissenyador de moda Juan Avellaneda o l'actor Jordi Sánchez ("Plats Bruts"), entre d'altres. En una entrevista enregistrada que s'ha emès durant el programa d'aquest dijous, Spursito ha assegurat que li fa "molta il·lusió" fer un projecte en català, i ha explicat que la seva col·laboració per a "EVA" seran entrevistes "molt fàcils" que serviran per "conèixer persones que tenen coses molt guais per explicar".
Una àmplia cartera de joves creadors i creadores en català
Més enllà d'Spursito, "EVA" comptarà amb la participació d'una llarga llista de creadors i creadores de continguts en català, que s'expressaran amb diversos formats i abraçaran temàtiques molt diverses, com ara música, "gamming", salut mental, pressió estètica, humor, sexe, actualitat, "salseig", tendències, tecnologia, viatges o sostenibilitat.
Entre els nous continguts que s'han anunciat aquest dijous hi ha els espais que presentaran les mateixes Berta Aroca i Xènia Casado, que faran un "LOFT" d'estiu fora d'antena amb entrevistes més íntimes i biografies musicals de perfils com Bad Gyal, i que al setembre tornaran al seu loft compartit d'iCat. A més a més, Calamitat farà plans per a l'estiu amb poc pressupost, i Nadine Romero provarà tots els trends de TikTok. També es comptarà amb Ferran, que farà peces de carrer durant l'estiu; Helena Sardà presentarà càpsules d'economia per entendre una primera nòmina o saber com donar-se d'altra com a autònom, entre altres consells útils; Alba Riera visitarà estudiants catalans que estan d'Erasmus per Europa i explicarà com són les seves vides a l'estranger en un espai a YouTube anomenat "Living Europa"; Marinadorqueguai farà unes càpsules amb consells sobre benestar emocional i salut mental a "Ets un motivat"; i un equip de tiktokers, format per l'exconcursant d'"Eufòria" Pep, la Cèlia Espanya, la Bet Molina, el Quique i el Khalil, tractaran temes d'actualitat i descobriran curiositats interessants. A més, l'artista i exconcursant d'"Eufòria" Sofia Coll farà "challenges" de carrer en un espai a TikTok anomenat "Dèficit d'Atenció".
Coll, que aquest dijous ha participat en directe de l'últim "LOFT" de la temporada, ha afirmat que "EVA" servirà per "obrir-nos a un públic que no mira la televisió", especialment joves de 16 a 30 anys, i ha assegurat que li fa "molta il·lusió" formar part del projecte. Les càpsules de "Dèficit d'Atenció" es podran trobar a les xarxes socials a partir de la setmana que ve, cada dilluns i dimecres, i fins al desembre.
Els dos primers continguts d'aquesta nova oferta, que es podran veure a partir d'avui mateix a Youtube, seran una entrevista d'Spursito a Àngela Màrmol i la primera càpsula de "Living Europa", amb l'Alba Riera visitant Pàdua (Itàlia).
"EVA", una nova marca de referència per al públic juvenil
Tots aquests continguts anunciats avui, que més endavant s'ampliaran amb altres formats, en el seu llançament es trobaran únicament a les xarxes i s'aglutinaran sota una nova marca anomenada "EVA", que també ha sigut presentada aquest dijous.
"EVA" neix amb la voluntat de ser una porta d'accés a una comunitat de creadors i creadores en català. L'objectiu és sumar noves audiències en la nostra llengua i donar veu al talent d'aquests creadors.
La previsió és que, d'entrada, es publiquin entre 30 i 60 píndoles setmanals exclusivament a les xarxes d'"EVA""(Instagram, TikTok, Twitch i YouTube). Més endavant, alguns continguts de la marca es podran trobar en la nova OTT -la futura plataforma digital de continguts sota demanda i en streaming que s'estrenarà a la tardor- de 3Cat.