"Generació porno" és una docusèrie que aborda la problemàtica de l'educació sexual.
"Generació porno" és una docusèrie que aborda la problemàtica de l'educació sexual. (3Cat)
Dimarts, a les 22.05

TV3 estrena la sèrie documental "Generació porno", que posa el focus en la relació dels adolescents amb el sexe, sense filtres i en primera persona

Dimarts, 26 de setembre, a les 22.05, la coproducció de 3Cat "Generació porno" s'estrenarà a TV3, dins l'espai "Nits sense ficció", que aposta pel servei públic amb l'emissió d'aquesta docusèrie de tres capítols i d'una nit temàtica per donar veu a tots els sectors implicats. La sèrie documental, coproduïda per 3Cat, ETB i Shine Iberia, analitza la relació actual dels joves amb el sexe, tot establint un diàleg directe amb els adolescents i els seus pares, amb professionals de la indústria del porno i amb experts en educació sexual. A més, obre el debat i busca respostes davant la greu problemàtica de l'educació sexual de tota una generació d'adolescents amb accés il·limitat i indiscriminat a la pornografia. 

Tot seguit, a les 23.05, l'espai "Nits sense ficció" continuarà amb l'emissió de "La indústria de lligar", dirigit per Matthew O'Connor i Barnaby O'Connor. Aquest documental, que presenta una mirada des de dins del negoci del joc de la seducció, s'endinsa en l'entrellat de les empreses que exploten el masclisme i els estereotips de gènere per generar milers de milions d'euros anuals.   

"Sí, hi ha una generació porno" 

Com influeix la indústria del porno en la vida sexual de les noves generacions? "Generació porno" busca respostes i analitza com afecta als joves l'accés primerenc a la pornografia i com les expectatives sexuals prenen forma a partir d'aquest entreteniment.  

El primer capítol confirma la sospita: efectivament, hi ha una generació porno. Els adolescents relataran com i per què van consumir pornografia per primera vegada, a quina edat, què és el que van veure i com els va marcar. Els pares, per la seva banda, descobriran que els seus fills hi van tenir accés molt abans del que es pensaven. Hi ha estudis que indiquen que la primera trobada amb el porno arriba en molts nens al voltant dels vuit o nou anys, que als dotze un 50% ja en consumeix i que als quinze més d'un 90% dels nens veuen habitualment aquest tipus de contingut. 

En una societat en què el porno és el que et troba a tu, te'n pots escapar? Els espectadors reflexionaran sobre la facilitat amb què la pornografia troba els menors gràcies a la publicitat i es posarà l'accent sobre què és el que busquen, així com en els continguts aberrants, als quals arriben sovint. 

Els experts explicaran que el sexe en grup i els clips on les dones són forçades es troben entre els més vistos, analitzaran com això afecta les expectatives dels més joves a l'hora d'enfrontar-se al sexe per primera vegada i confirmaran la funció del porno com a educador. 

Després del treball de molts anys, aquesta producció es presenta com un retrat rigorós, i alhora distès, d'una realitat evident i preocupant: la indústria del porno està marcant la vida sexual de les noves generacions, que traslladen aquestes conductes a la vida real i alteren sensiblement la manera que tenen de relacionar-se amb les persones del seu entorn. Amb testimonis i dades sobre la taula, la sèrie planteja la necessitat d'una educació sexual més completa i busca promoure un debat social sobre aquesta problemàtica.  

"Generació porno" és una de les apostes per a les nits de dimarts a TV3, "Nits sense ficció": un espai que consolida els documentals d'investigació, històrics, testimonials i de crítica social, que aquesta temporada amplia i diversifica l'oferta per donar cabuda a sèries documentals, nits temàtiques i documentals esportius amb la voluntat de continuar sent referents en els continguts de servei públic. 

 #GeneracióPornoTV3 

 

"La indústria de lligar" 

A continuació, "Nits sense ficció" oferirà un documental que presenta una mirada des de dins del negoci del joc de la seducció i s'endinsa en l'entrellat de les empreses que exploten el masclisme i els estereotips de gènere per generar milers de milions d'euros anuals, que sovint fomenten actituds que ratllen els abusos sexuals.    

En aquest treball, es fa un repàs d'aquesta indústria des dels inicis, a finals de la dècada dels 80, amb la publicació d'una mena de llibre d'autoajuda per encoratjar els homes a lligar, fins a l'estat de la qüestió avui dia, en què hi ha webs i empreses d'abast mundial que, tot i que diuen que ofereixen serveis de millora i desenvolupament personal, en realitat empren mètodes molt agressius, tant per a les dones com per als homes que es converteixen en clients seus i paguen sumes elevades per aprendre i practicar els seus mètodes.  

El pioner del conjunt de tècniques de màrqueting i trucs de manipulació adreçat a convèncer les dones va ser Meet Ross Jeffries, que als anys 80 va autopublicar el llibre "Com endur-te les dones que desitges al llit" amb tècniques que inclouen l'hipnosi per aconseguir lligar.   

 Amb un accés sense precedents als budells d'aquestes organitzacions, als seus directius i instructors, i als fanàtics que els segueixen, aquest documental explora les motivacions de les persones implicades en aquesta subcultura generalitzada i les tècniques que utilitzen per eternitzar el rol del mascle alfa. 

"La indústria de lligar" ("The pickup game") és una producció d'Ivy Film, Voodoo Productions i New Zealand Feature Films en col·laboració amb TMI Pictures i Two Man Crew, dirigida per Matthew O'Connor i Barnaby O'Connor. 

Anar al contingut