TV3, líder indiscutible durant 15 anys consecutius
3Cat tanca un any de rècords, amb TV3 com la cadena més vista del 2024 i al capdavant també a internet; Catràdio com l'emissora que guanya més oients de l'última onada de l'EGM i 227 milions de reproduccions a la plataforma 3Cat
TV3 lidera el 2024 i ja fa 15 anys que encapçala les audiències a Catalunya. Aquest any, tanca amb un 13,7% de quota, a una àmplia distància de la segona opció, a 4,4 punts de La1. La cadena pública continua també per 15è any consecutiu al capdavant tant del "prime time", amb un 14,7%, com del day time, amb un 14,4%, segons dades de Kantar.
El 87% dels dies de l'any els ha liderat TV3, amb 306 dels 319 dies de lideratge amb els telenotícies com els programes més vistos del dia. A més, 20 dels 40 programes més vistos de l'any a la televisió lineal són de TV3, tot i les competicions esportives dels Jocs Olímpics, l'Eurocopa i el concurs d'Eurovisió.
En aquests 15 anys de lideratge, TV3 ha encapçalat el 86% dels mesos, 155 dels 180 totals.
TV3 és la cadena generalista més ben valorada del 2024 i també per quinzè any seguit, amb un índex qualitatiu del 8,3, segons GFK.
És també la televisió líder a internet a Catalunya amb una mitjana mensual de 2.023.000 usuaris únics connectats. I el grup 3Cat ha registrat una mitjana mensual de 2.191.000 usuaris únics, un abast mitjà del 34,2% del total internautes a Catalunya, segons dades de Comscore.
Esport3 fa la segona millor quota anual de la història del canal, només per darrere de l'any 2013.
El canal informatiu 324 millora la dada del 2023 i anota la seva millor quota des del 2020. El canal infantil de 3Cat, SX3, augmenta també la seva quota anual en una dècima i el 33 creix un 50% respecte a l'any anterior.
Un any de rècords
3Cat tanca un any de fites importants amb aquest lideratge de TV3 durant 15 anys consecutius a la televisió lineal i també a internet, la gran arrencada de temporada de Catràdio i l'augment de reproduccions a la plataforma 3Cat.
Catràdio ha acabat l'any amb el millor inici de temporada des de la del 2020/2021, amb un total de 637.000 diaris durant el primer trimestre. La cadena pública és l'emissora que més oients incorpora en aquest any 2024, amb 634.000 oients en audiència acumulada, 55.000 més respecte a l'any anterior, segons la tercera onada de l'Estudi General de Mitjans (EGM).
La plataforma 3Cat anota un gran primer any natural en funcionament, amb 227 milions de reproduccions d'àudio i vídeo i més d'1,2 milions d'usuaris registrats. En total, l'entorn digital de 3Cat suma un 44% més de reproduccions de vídeo i un 13% més de reproduccions d'àudio que l'any 2023, segons dades d'Adobe Analytics.
I a les xarxes socials, s'han fet més de 2.057 milions de reproduccions, gairebé un 80% més respecte al 2023 i la millor dada mai registrada per 3Cat. Els vídeos més vistos han estat un de la sèrie "Jo mai mai", un del programa d'entreteniment "Zona zàping" i, en tercera posició, un clip protagonitzat per Leo Messi de la sèrie documental "El nou clam".
El més vist i sentit de l'any a TV3 i a la plataforma 3Cat
A TV3, els especials informatius vinculats amb les eleccions a la Generalitat de Catalunya, el debat d'investidura al Parlament i el pas de la dana pel nostre territori han estat els programes d'actualitat més vistos de l'any. També l'especial "40 anys i una nit" pel 40è aniversari de la cadena, el passat 19 de gener, amb una quota del 30,1% i una audiència acumulada de més d'1 milió d'espectadors.
A més, els telenotícies de TV3 lideren la majoria de dies de l'any 2024 i són els més ben valorats de l'any, amb una nota de 8,4, segons l'índex qualitat de GFK.
La sèrie documental de crònica negra "Tor", el Piromusical de Barcelona, la final de la Lliga de Campions femenina en obert i en català i el partit amistós del "Trofeu Joan Gamper" també són alguns dels programes més destacats d'aquest any. I "Eufòria", "El foraster" i "El doctor Martin" encapçalen les apostes d'entreteniment i ficció de TV3.
A la plataforma 3Cat, les produccions d'estrena com "Jo mai mai", "Cites Barcelona", "Això no és Suècia", "Vintage" i l'univers "Bola de drac" destaquen entre els continguts més vistos de l'any.
La sèrie de producció pròpia de 3Cat "Com si fos ahir" és el programa més vist del 2024 a la plataforma 3Cat en reproduccions absolutes, amb 24,3 milions. El primer capítol de "Tor" és el vídeo més vist de l'any, amb 1,1 milions de reproduccions.
El "TN vespre" és el programa més vist en directe de l'any, amb gairebé 125.000 dispositius únics connectats mensuals de mitjana.
"El matí de Catalunya Ràdio" és el programa més escoltat a la plataforma 3Cat d'aquest 2024 i fa el seu rècord de dispositius únics connectats, amb una mitjana de 204.000 mensuals.
"Crims" és el programa de Catràdio més escoltat a la carta a la plataforma 3Cat, amb 2,1 milions de reproduccions.
L'àudio més sentit de l'any és el programa "Especial investidura", amb 155.400 reproduccions.
I destaca especialment "El suplement", que anota el seu millor any digital, amb 4,4 milions de reproduccions acumulades i 120.000 dispositius únics connectats de mitjana cada mes, un 70% més que l'any anterior.
Els continguts del SX3 a la plataforma 3Cat acumulen més de 33 milions de reproduccions durant l'any, el seu rècord històric. "Titó", amb 3,5 milions de reproduccions, "Mic", amb 2,1 milions de reproduccions, i l'"Info K", amb 1,8 milions, són els programes més vistos de l'entorn infantil.
#audiències3Cat
#líders3Cat