
TV3 lidera el febrer amb futbol, informatius i "Crims", i guanya distància respecte als seus competidors
La plataforma 3Cat aconsegueix 22,1 milions de reproduccions de vídeo i àudio en un sol mes, la segona millor dada històrica
L'aposta de 3Cat per l'emissió de la Copa del Rei, el lideratge dels telenotícies o la nova temporada de "Crims" fan de TV3 novament la cadena més vista del mes. Augmenta una dècima la xifra del mes de gener arribant al 14,1% de quota de pantalla i guanya distància respecte a La 1, que és la segona cadena més vista al rànquing, amb 5,2 punts menys de quota de pantalla.
Amb les dades de febrer, TV3 suma 40 mesos de lideratge a la franja de day time amb un 14,3% de quota i continua liderant el prime time amb un 16,1%, segons dades de Kantar. L'audiència acumulada en xifres absolutes és de 4.022.000 i es manté com la cadena generalista més ben valorada per l'audiència segons el panel qualitatiu de GfK. A més, el canal 3/24 i el SX3 milloren les xifres i situen els canals de la CCMA en el 17,7% de quota de pantalla.
La televisió catalana ha liderat també el rànquing dels programes més vistos durant pràcticament tots els dies del mes de febrer, amb els TN al capdavant. Al febrer el "TN vespre" i el "TN cap de setmana vespre" milloren encara més les dades amb un 23,1% i un 20,5% de quota de pantalla respectivament.
A la plataforma 3Cat s'han registrat un total de 22,1 milions de reproduccions de continguts d'àudio i vídeo, un 27% més que el febrer del 2024. És la segona millora dada mensual des de l'estrena de la plataforma 3Cat. Destaca la setmana del 10 al 16 de febrer que, coincidint amb l'estrena de "Jo mai mai" i un nou capítol de "Crims", suposa el rècord setmanal a la plataforma amb 5,7 milions de reproduccions.
"Crims", protagonista també al febrer
L'aposta de 3Cat per la crònica negra, "Crims", ja es va emportar el protagonisme el mes de gener i ho torna a fer al febrer. El programa de Carles Porta torna a ser un èxit d'audiència tant en la seva emissió en lineal com en el consum en plataforma.
El capítol més vist de la temporada és "Angelet", emès el dia 10 de febrer. Lidera el rànquing de programes del dia amb un 23,7% de quota i 726.000 espectadors d'audiència acumulada, i es posiciona com el quart programa més vist en el rànquing dels més vistos en el global de televisions. Els 5 capítols d'estrena de la nova temporada de "Crims" arriben a més d'1,5 milions d'espectadors únics i sumen una mitjana de 20,8% de quota.
Els nous capítols de la sèrie de true crime encapçalen el rànquing a la plataforma 3Cat, amb una mitjana de 273.869 reproduccions per episodi. La nova temporada acumula 1,8 milions de reproduccions de vídeo i 1,88 milions d'àudio. Durant aquest mes de febrer els capítols de "Crims", de les diverses temporades, acumulen 2,3 milions de reproduccions i se supera així la barrera dels dos milions de reproduccions d'un mateix programa.
A la plataforma destaquen les dades de la sèrie destinada al públic jove i familiar, "Jo mai mai". Amb l'estrena de la nova temporada, la sèrie se situa com el tercer programa més vist a la carta amb gairebé 900.000 reproduccions totals. Els capítols de la segona temporada acumulen més de 725.000 reproduccions i el primer capítol "Canvis" és el sisè vídeo més vist a la carta del mes després dels cinc capítols de "Crims".
Entre els programes d'entreteniment també destaquen "Atrapa'm si pots" i "Joc de cartes", amb les millors dades de la temporada. El rècord de pot de l'"Atrapa'm si pots", de 200.000 euros acumulats, es tradueix també en l'audiència, i el programa ha aconseguit la millor quota mensual de la temporada amb un 15%. El programa "Joc de cartes" sobre el millor plat tradicional de Barcelona, emès dimecres, és el més vist de la temporada amb un 19,9% de quota i 643.000 d'audiència acumulada. A la plataforma, la nova temporada de "Joc de cartes" ja acumula més d'1,5 milions de reproduccions.
Rècord de l'esport a 3Cat
El partit de Copa del Rei disputat entre el Barça i l'Atlètic de Madrid, que es va emetre per TV3, és el programa més vist del mes a Catalunya amb un 35,2% de quota de pantalla. Entre tots els programes de cobertura de la Copa del Rei a TV3 van aconseguir una audiència acumulada d'1,4 milions d'espectadors. El partit registra la millor dada d'audiència de futbol per a TV3 des de les eliminatòries, també de Copa del Rei, del gener-febrer del 2019.
També destaquen les xifres del futbol femení a TV3, que arriba a 922.000 espectadors únics amb els dos partits del mes de febrer: el partit de Lliga RCD Espanyol-Barça i el de Copa de la Reina Madrid-Barça.
A la plataforma 3Cat el futbol encapçala un altre mes el rànquing dels continguts més vistos en directe. Concretament, el partit de Copa del Rei que, amb 132.919 reproduccions, és l'emissió que ha despertat més interès al febrer. En el Top 10 hi trobem un altre contingut de futbol, el partit de Copa de la Reina.
El SX3 és la segona cadena més vista en el target infantil i millora respecte al mes anterior en 2,7 punts de quota de pantalla. Dels programes infantils destaquen "Leo da Vinci", "El carreró del misteri" i "El detectiu Conan", que superen tots tres els 300.000 espectadors d'audiència acumulada.
Pel que fa al consum d'àudio en digital, "El matí de Catalunya Ràdio" és el programa més escoltat del mes i aquesta temporada ha liderat tots els mesos el consum en directe i a la carta. "Que no surti d'aquí" obté la millor dada de reproduccions en un mes, 211.800.
(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu del "Jurat d'Espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur).