TV3 lidera el day time durant 33 mesos consecutius
3Cat registra el millor mes de juliol en reproduccions en directe i a la carta de la seva història, amb els informatius al capdavant dels programes més vistos
TV3 lidera el day time del mes de juliol, amb un 13,8% i a 1,1 punts de La1. La cadena ja acumula un lideratge de 33 mesos consecutius al capdavant de les audiències de la franja de dia.
A més,11 dels 20 programes més vistos del mes de juliol són de TV3, segons dades de Kantar.
L'entorn 3Cat registra la millor dada històrica d'un mes de juliol de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, amb 17,7 milions. 12,9 milions de les quals són a la carta, modalitat en què també anota el mateix rècord històric, segons dades d'Adobe Analytics.
Més de 3.800.000 de dispositius únics han visitat l'entorn web aquest mes.
I a la plataforma 3Cat, és el tercer mes amb més usuaris identificats des de l'estrena, amb 454.700 usuaris.
També TV3 és la cadena generalista més ben valorada del mes, amb un índex qualitatiu del 8,2, i els telenotícies també són els informatius més ben valorats del mes, amb un 8,3, segons el panel de GfK.
Una programació de rècord
Aquest mes de juliol, i havent liderat els 33 mesos consecutius la franja de dia, TV3 continua batent rècords de temporada, amb el matinal referent "Els matins", que el dia 12 va anotar un 31,7% de quota de pantalla i 322.000 espectadors d'audiència acumulada en la cobertura del retorn dels exiliats a Catalunya; amb la producció pròpia de sobretaula, amb el "Com si fos ahir", que el mateix dia va registrar una quota del 22,1% i arribava a 442.000 espectadors acumulats; i l'infoentreteniment del "Tot es mou", que el dia 16 va connectar amb els espectadors amb una cobertura centrada en l'accident d'un autobús a la C-32 i va registrar un 25,1% de quota i 446.000 espectadors d'audiència acumulada.
En aquest mes de juliol, i acabant la temporada, el "Com si fos ahir" també és el programa més vist del mes a la plataforma 3Cat i per cinquè mes consecutiu supera els 2 milions de reproduccions. A més, 8 dels 10 vídeos més vistos a la carta són de la sèrie.
A TV3, acaba la setena temporada amb 212 capítols i obté, amb una quota mitjana del 16,8% de quota, 320.000 espectadors d'audiència acumulada diària i 3.396.000 d'audiència acumulada total. Amb l'últim capítol hi connecten gairebé 500.000 espectadors i registra un 18,1% de quota, liderant la seva franja, a 8 punts de distància de la següent opció.
El "TN migdia" es col·loca el primer en el rànquing dels programes més vistos en tot l'entorn 3Cat i el "TN vespre" i el "TN cap de setmana" són el tercer i el quart.
Però "Tor" continua al capdavant amb el vídeo més vist de la temporada a la plataforma, amb gairebé 1.000.000 de reproduccions del primer capítol. Des de l'estrena, la docusèrie ja acumula més de 4,6 milions de reproduccions totals.
Al prime time dels dilluns, "Vintage" ha connectat amb un total d'1.133.000 espectadors al llarg de les 4 setmanes d'emissió a TV3, ha registrat més de 410.000 reproduccions a la plataforma 3Cat i es segueix posicionant al rànquing dels continguts més vistos del dia cada dia i encara avui, ja que es pot trobar sencera a l'entorn digital. De mitjana, ha anotat una quota del 17% i una audiència acumulada diària que supera el mig milió d'espectadors (532.000) a TV3. Cada dilluns, ha estat líder de la seva franja, a 4,5 punts de la següent opció televisiva, excepte el dilluns de l'especial rua de celebració de l'Eurocopa.
El primer capítol de la sèrie és, a més, el vídeo més vist a la carta del mes de juliol a la plataforma 3Cat. I el dia de la seva estrena va assolir el màxim de dispositius únics connectats al directe, amb 9.200. A les xarxes socials, els continguts de "Vintage" acumulen més de 2 milions de reproduccions.
I ha acabat el "Cuina com puguis", que s'emetia els dimecres, amb una quota mitjana de l'11,4% i 347.000 espectadors acumulats diaris, i 1.541.000 espectadors d'audiència acumulada total. A la plataforma 3Cat, acumula més de 521.000 reproduccions des de la seva estrena.
La ficció d'estrena "El doctor Martin", amb 16 capítols fins al moment, obté molt bones dades i lidera la seva franja d'emissió, amb un 19,2% de quota i 365.000 d'audiència acumulada diària. Durant el mes de juliol, 1.293.000 espectadors han contactat amb la sèrie en algun moment i, a la plataforma 3Cat, acumula més de 178.000 reproduccions.
I Esport3 registra el millor mes de juliol des del 2014, amb 1.867.000 espectadors, 287.000 més que el mateix mes de la temporada anterior.
L'emissió més vista en directe de la plataforma 3Cat és el partit de pretemporada entre el FC Barcelona i el Manchester City. Més de 83.900 dispositius únics van connectar amb la prèvia o el partit.
I l'emissió lineal del canal infantil de 3Cat, SX3, arriba a més d'1.330.000 catalans durant el mes i anota el millor juliol des del 2020. Aquesta xifra suposa un augment de 104.000 espectadors respecte al juliol del 2023.
Pel que fa a les xarxes socials, els perfils de 3Cat han augmentat en un 78% les reproduccions respecte a la temporada anterior, amb els destacables més de mil milions només a Instagram o 300 milions a TikTok. Aquest mes de juliol s'han fet 98,7 milions de reproduccions de vídeo als perfils 3Cat. El més vist és un clip informatiu del perfil del 324 sobre l'accident d'un autobús, amb 1,7 milions de reproduccions a Instagram.
(Fonts:?*Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)
#audiències3Cat