TV3 lidera les audiències del setembre amb un prime time ple de rècords

El conjunt de 3Cat anota el millor setembre de la història, amb un augment de més d'un 30% en les reproduccions de vídeo totals i un 38% en les reproduccions de vídeo a la carta, respecte al mateix mes de l'any anterior

TV3 lidera el mes de setembre, amb un 13,6% i a 5 punts de La1. La cadena ja acumula un lideratge de 35 mesos consecutius al capdavant de les audiències del day time, amb un 14,2% i a 5,9 punts de la següent opció. I torna a encapçalar el prime time, amb un destacable 14,9% i una àmplia distància de 5,5 punts respecte a La1, segons dades de Kantar.   

La cadena arriba a 4.027.000 espectadors al llarg del mes, 160.000 més que el setembre anterior. 

A més, 15 dels 20 programes més vistos del mes de setembre són de TV3, amb el "TN vespre" i el "Piromusical de la Mercè" al capdavant del rànquing. I la cadena pública catalana lidera les audiències de 29 dels 30 dies del mes

TV3 és la cadena generalista més ben valorada del mes, amb un índex qualitatiu del 8,3. I els telenotícies també són els informatius més ben valorats del mes de setembre, amb un índex del 8,4, segons el panel de GfK.  

El conjunt de 3Cat registra el millor mes de setembre en reproduccions de la seva història, amb un creixement de més del 30% del consum de vídeo i més de 19,6 milions de reproduccions de vídeo totals, i amb un augment del 38% del consum de vídeo a la carta i 13,7 milions de reproduccions, respecte al mateix mes de l'any anterior.  

La plataforma 3Cat anota, a més, un 10% més de reproduccions d'àudio i vídeo que el mes d'agost, amb 18,8 milions, segons dades d'Adobe Analytics.  

Un prime time de rècords  

Les estrenes de la nova temporada de 3Cat fan líder del prime time a TV3. 

El programa més vist del mes és el "TN vespre" del 3 de setembre i el segon, l'emissió del "Piromusical de la Mercè", amb una quota del 27%, 826.000 espectadors acumulats i 38.000 reproduccions a la plataforma 3Cat. 

"Quanta guerra!" estrena nova temporada líder del prime time dels diumenges, amb un 17% de quota mitjana i 540.000 espectadors acumulats. 

"Vosaltres mateixos" també encapçala la franja els dilluns, amb una quota mitjana del 17,5% i una audiència mitjana acumulada de 574.000 espectadors amb els tres capítols estrenats fins ara. 

La docusèrie "Polis" també lidera la mateixa franja els dimecres, amb un 12,8% de quota i 517.000 espectadors acumulats. 

"Polònia", els dijous, anota una quota mitjana del 16,5% i 507.000 espectadors acumulats, també al capdavant de la seva franja durant el mes de setembre.  

Els divendres, "La gran pel·lícula" registra amb "Tenor" la millor dada d'audiència de l'any, amb un 18,4% de quota i 522.000 espectadors acumulats.  

I dissabte, "Col·lapse" marca la seva millor quota històrica, amb un 17,9% de quota, a més de 5 punts de la següent opció, i 614.000 espectadors acumulats, que també el fan líder d'aquesta franja de prime time. 

A més, el dissabte 21 de setembre, la primera emissió d'"Únics" amb La Baixada de Santa Tecla també es posa al capdavant de la seva franja, amb una quota del 13,2% i 198.000 espectadors d'audiència acumulada. I l'entrevista al president de la Generalitat de Catalunya del dia 2 de setembre encapçala el prime time, amb un 11,1% de quota i 460.000 espectadors.  

A la plataforma 3Cat, en només sis dies, "La travessa" col·loca un dels seus capítols d'estrena com el vídeo més vist del mes, amb més de 116.600 reproduccions.  

El "TN migdia", el "Com si fos ahir" i el "TN vespre" són els programes més vistos del mes. I el "Com si fos ahir", "El doctor Martin" i "Joc de cartes estiu" són els programes més vistos a la carta a la plataforma.  

Esport 3 registra el millor mes de setembre de la seva història, amb 1.963.000 espectadors, 93.000 més que el mateix mes de l'any anterior. 

I els esports ocupen les primeres posicions del rànquing de les emissions més vistes en directe a la plataforma 3Cat, amb la final de la Lliga catalana de bàsquet entre el BAXI Manresa i el Barça, amb 28.400 dispositius únics connectats i en primera posició. En tercer lloc, el partit entre el Barça i el MoraBanc Andorra, amb 20.600 dispositius únics connectats; i en quarta posició, l'enfrontament entre el Bàsquet Girona i el Barça, amb 19.800 dispositius únics connectats. 

L'emissió lineal del canal infantil de 3Cat, SX3, arriba a més d'1.209.000 catalans durant el mes, 40.000 espectadors més que el mes anterior. 

I el 324 registra la seva millor audiència lineal des del novembre del 2023.  

Pel que fa a les xarxes socials, s'han fet 155,4 milions de reproduccions de vídeo als perfils 3Cat. El més vist del mes de setembre és un clip de la sèrie '"Jo mai mai", amb 7,1 milions de reproduccions.   

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)  

 

#audiències3Cat   

Anar al contingut