TV3 lidera l'octubre amb una quota del 14,1%

Un mes de rècords a la plataforma 3Cat amb 21,8 milions de reproduccions, el millor mes des de la seva estrena

TV3 lidera el mes d'octubre amb un 14,1% i a 5,1 punts de La1. La cadena ja acumula un lideratge de 36 mesos consecutius al capdavant del day time amb un 14,9% i més de 5 punts per davant de la següent opció. I torna a encapçalar el prime time amb un 15,1%, a 5,5 punts de La 1, segons les dades de Kantar 

La cadena arriba a 4.087.000 espectadors al llarg del mes i lidera el rànquing de programes més vistos del dia amb 29 dels 31 dies del mes amb els Telenotícies, "Barcelona, far al món" i el futbol de la Lliga de Campions femenina entre el Manchester City i el FC Barcelona.  La cadena situa 12 programes entre els 15 més vistos.  

TV3 és la cadena més ben valorada del mes, amb un índex qualitatiu del 8,4, una dècima més que el mes anterior i se situa a la primera posició del rànquing. I els telenotícies es mantenen com els informatius més ben valorats del mes d'octubre, amb un índex del 8,4, segons el panel de GfK.  

Aquest mes d'octubre,  també ha sortit el baròmetre del CEO, que confirma que TV3 i Catalunya Ràdio són els mitjans preferits pels catalans per informar-se. En aquest sentit, els canals públics catalans es van convertir en líders informatius i referència per a tota la ciutadania en el seguiment de la catàstrofe de la dana al País Valencià. TV3 va liderar les audiències 30 octubre a on més de 2 milions de persones van connectar amb TV3 i el 324. El seguiment minut a minut que també es va fer des de la ràdio des de primera hora del matí també va tenir xifres sense precedents a la plataforma digital. Pràcticament, 50.000 dispositius únics es van connectar als directes de Catalunya Ràdio. Pel que fa a l'especial de "Tot es mou", va fer un 20,2 % de quota i 679.00 d'audiència acumulada en simultani amb el 3/24 i fa el millor dia de la temporada. A les xarxes socials, el segon vídeo més vist és sobre els efectes de la dana al País Valencià que ja acumula 2,4 milions de reproduccions. 

 

 

Rècord històric en reproduccions mensuals a la plataforma 3Cat 

La plataforma 3Cat registra el millor mes de la seva història amb 21,8 milions de reproduccions de vídeo i àudio. Unes xifres històriques en un mes d'octubre a on la plataforma 3Cat celebra el seu primer any de vida.  

El 30 d'octubre, amb la programació especial dels efectes de la dana al País Valencià, l'entorn digital van acumular més de 900.000 reproduccions, rècord de la temporada i amb 296.000 dispositius connectats. A les xarxes socials ha superat els 14 milions d'impressions i els 10 milions de reproduccions de vídeo.  

El TN Migdia i el TN Vespre són els programes més vistos en directe i a la carta. L'entorn digital de 3Cat ha sumat 22,7 milions de reproduccions de vídeo en directe i a la carta i és el segon millor mes en reproduccions, més d'un 50% més que l'octubre passat. 

"La Travessa" tanca la seva segona temporada amb el millor mes històric del programa amb 1,4 milions de reproduccions i és el segon contingut més vist a la carta. "Cites Barcelona" aconsegueix el millor mes de consum de la sèrie amb 675.000 reproduccions.  

"Zenit" en el mes de la seva estrena entra en el top 10 del consum global amb 247.000 reproduccions. Pel que fa a la seva emissió en lineal s'estrena amb 278.000 espectadors d'audiència mitjana, 16.6 de quota i 690.000 d'audiència acumulada. Lidera la franja i és quart al rànquing de programes del dia. El programa lidera en tots els "targets" d'edat, destacant l'increment d'espectadors i bon resultat en joves (13 a 24 anys): 25% de quota i en el "target" de 25 a 44 anys: 25,7% de quota.  

"Crims" (ràdio) és el programa més escoltat del mes amb més de 340.000 reproduccions. Dels 10 àudios més escotats del mes, 6 són de "Crims" 

 

 

Líders del prime time  

El programa més vist del mes és el "TN vespre" del 30 d'octubre amb un 30,5% de quota, 616.000 espectadors d'audiència mitjana i 1.279.000 persones d'acumulada, el "TN migdia" del 31 d'octubre també va marcar xifres rècord amb una quota del 36,6%, 533.000 espectadors d'audiència mitjana i 958.000 persones d'audiència acumulada.  

"Barcelona. Far al món", la cerimònia inaugural de la Copa Amèrica, lidera el rànquing del dia 10 octubre amb 381.000 espectadors d'audiència mitjana, 19,7% de quota i 729.000 d'audiència acumulada. A l'entorn digital, la cerimònia també va ser el més vist en directe de la jornada amb 17.900 dispositius únics.  

L'especial 30 Minuts: "Això té un 30', 40 anys de reportatges" lidera la seva franja. El programa incloïa el documental i el plató, va obtenir una mitjana d'audiència de 211.000 espectadors, un 14,7% de quota i una audiència acumulada de 523.000 espectadors. El documental: "30 Minuts, una mirada diferent" obté una mitjana d'audiència de 266.000  espectadors, un 15% de quota i una audiència acumulada de 466.000 espectadors. 

"Està passant"  del 28 d'octubre va registrar l'emissió més vista de la temporada superant els 500.000 espectadors d'audiència acumulada i un 16,6 % de quota, liderant la franja a 4,5 punts de la segona opció.  El top 5 de les emissions més vistes del programa de la temporada corresponen al mes d'octubre El programa lidera la franja i per l'octubre obté de mitjana: 219.000 espectadors d'audiència mitjana, 14,5% de quota, 423.000 d'audiència acumulada diària de i 1.842.000 d'acumulada total. 

"Atrapa'm si pots" registra l'emissió més vista de la temporada el 25 octubre amb 201.000 espectadors i 16,8% de quota. El top 10 de més vist de la temporada corresponen al mes d'octubre.  

"Quanta guerra" en el seu capítol final  i registra l'emissió més vista  amb 335.000 espectadors i un 18,0% de quota. El conjunt de la temporada registra una audiència mitjana de 312.000 espectadors, 17,6% de quota i 1.380.000 d'audiència acumulada (lineal + diferit). En l'entorn digital el programa fa el millor mes des de la seva estrena amb més de 235.000 reproduccions. 

 

Esport3, xifres de rècord en un octubre històric.  

El canal Esport3 fa el seu rècord històric aquest octubre en quota de pantalla. Més de 2 milions de catalans han connectat amb el canal sigui en lineal o diferit. 

El dilluns 28 octubre el canal fa excel·lents resultats amb el seu segon millor dia en quota de la història. "Tot Costa", que va fer un seguiment de la Pilota d'Or, va registrar l'edició més vista de la seva història.  

"Esport club", el programa després del clàssic de futbol entre el Reial Madrid i el FC Barcelona va ser el més vist dels últims 6 anys amb un 7,4% de quota i 431.000 d'audiència acumulada. L'"Onze" va fer també el seu rècord amb 170.000 d'audiència mitjana, 146,6% de quota i 282.000 d'audiència acumulada. 

"Gol a gol",  posterior al clàssic Madrid-Barça, va registrar l'edició més vista de la història del canal  amb 230.000 d'audiència mitjana, 15% de quota i 534.000 d'audiència i va liderar la franja doblant la següent cadena. 

"Zona Champions", post-Barça-Bayern de Munic, que va fer el rècord de la temporada i va liderar la franja  amb un 11,5 % de quota. 

 

El SX3 millora una posició i és la tercera cadena infantil del mes d'octubre en el "target" de nens, sent l'única cadena que millora la quota del mes anterior. El SX3 lidera en el públic infantil 3 dels 30 dies del mes. 1.403.000 catalans han connectat (mínim un minut) amb el SX3 aquest mes ja sigui en lineal o diferit 

Pel que fa a les xarxes socials, s'han fet 187,6 milions de reproduccions de vídeo als perfils 3Cat. El més vist del mes d'octubre és un clip de l'APM sobre el pilot de F1 Franco Colapinto, que porta més de 2,5 milions de reproduccions.  

 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)  

 

#audiències3Cat   

Anar al contingut