TV3 torna a liderar el mes i l'entorn digital 3Cat fa el millor agost en reproduccions

Les reproduccions de vídeo registren un augment del 45%, i les d'àudio, un 21,7%, respecte a l'any anterior; i TV3 arriba a gairebé 4 milions d'espectadors

TV3 lidera el mes d'agost, amb un 12,9% i a 2,4 punts de La1. La cadena ja acumula un lideratge de 34 mesos consecutius al capdavant de les audiències del day time, amb un 13,6% i a 2,1 punts de la següent opció. I encapçala el prime time, amb un 13,6% i una àmplia distància de 4,2 punts respecte a La1, segons dades de Kantar.   

La cadena arriba a 3.965.000 espectadors al llarg del mes, 90.000 més que l'agost anterior. 

L'entorn 3Cat registra la millor dada històrica d'un mes d'agost de reproduccions de vídeo en directe i a la carta, amb 18,2 milions i un augment del 45% respecte al mateix mes de l'any anterior,11,3 milions de les quals són a la carta i 6,9 milions, en directe, segons dades d'Adobe Analytics. 

També anota la millor dada en reproduccions d'àudio en directe i a la carta d'un mes d'agost, amb 4,1 milions, un creixement del 21,7% respecte a l'any 2023. 

I a la plataforma 3Cat, tot i ser el mes d'estiu per excel·lència, es registra el tercer mes amb més usuaris identificats des de la seva estrena i consolida la seva fidelitat, amb 470.000 usuaris.  

També TV3 és la cadena generalista més ben valorada del mes, amb un índex qualitatiu del 8,2, i els telenotícies també són els informatius més ben valorats del mes, amb un 8,3, segons el panel de GfK. 

Els informatius, el futbol i les noves estrenes disparen el consum 

La programació especial informativa per la investidura a la presidència de la Generalitat de Catalunya registra un 25,3% de quota a TV3, la millor des del 14 d'octubre del 2019, i la fa líder durant tot el dia. L'audiència acumulada de les emissions amb el 324 i TV3CAT arriba als 1.737.000 espectadors. 

A la plataforma 3Cat, és la quarta programació més consumida del mes i la segona més consumida en directe, amb més de 231.400 dispositius únics connectats en directe. 3 dels 10 vídeos més vistos del mes corresponen a aquesta cobertura especial.  

Del mateix dia, l'especial investidura radiofònic és el segon programa més escoltat del mes i registra 7 dels àudios més escoltats de l'agost.  

El "TN migdia", es col·loca el segon en el rànquing dels programes més vistos a la plataforma 3Cat, i el "TN vespre", el tercer. 

Els partits de futbol del mes d'agost s'emporten la primera posició al rànquing del més vist a la plataforma 3Cat, amb gairebé 1,4 milions de reproduccions. L'emissió més vista del mes és el Trofeu Joan Gamper masculí, amb 204.800 dispositius únics connectats en directe, que a TV3 registra un total d'1.014.000 espectadors d'audiència acumulada entre la prèvia, el partit i el postpartit. 

Per la seva banda, el Trofeu Joan Gamper femení registra la seva millor edició, amb una audiència acumulada de 753.000 espectadors entre la prèvia, el partit i el postpartit. 

La segona emissió més vista del mes a la plataforma 3Cat és el partit de pretemporada entre el FC Barcelona i el Reial Madrid, amb 137.400 dispositius únics. 

"El doctor Martin" anota el seu rècord de temporada el 21 d'agost i acumula fins a 1.744.000 espectadors durant tot el mes. A més, és el programa més vist a la carta de la plataforma 3Cat tot superant 1.200.000 de reproduccions.  

L'estrena de la nova temporada del "Joc de cartes estiu" el col·loca com al segon programa més consumit a demanda a la plataforma 3Cat, amb més d'1 milió de reproduccions totals i els 5 primers vídeos més vistos a la carta del mes. També el 21 d'agost signa el seu millor dia a TV3, amb un 23,8% de quota de pantalla i 511.000 espectadors.  

Pel que fa a l'àudio, destaquen "El suplement", amb el segon millor mes de la temporada en dispositius únics connectats, amb més de 124.200; i l'"En guàrdia!", que aconsegueix el mes amb més dispositius únics de la seva temporada, amb més de 29.350. 

Esport 3 fa la millor quota de pantalla d'un mes d'agost des del 2014, i registra fins a 1.859.000 espectadors, 121.000 més que el mateix mes de la temporada anterior. 

L'emissió de "Gol a gol" posterior al partit del Barça del 27 d'agost fa la millor quota d'un programa d'Esport3 de l'any 2024, amb un 13,4%. 

I l'emissió lineal del canal infantil de 3Cat, SX3, arriba a més d'1.095.000 catalans durant el mes i anota un augment de 78.000 espectadors respecte a l'any anterior.  

Pel que fa a les xarxes socials, aquesta temporada 2023-2024 s'han superat els 300 milions de reproduccions a X. I aquest mes d'agost, s'han fet 86,4 milions de reproduccions de vídeo als perfils 3Cat. El més vist és un clip informatiu del perfil Catalunya Informació sobre l'arribada a Catalunya del president Carles Puigdemont, amb 1,1 milions de reproduccions. 

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur)  

 

#audiències3Cat   

Anar al contingut