CLUB TR3SC

Es presenta el Club TR3SC, una iniciativa per promocionar la cultura

El Club TR3SC és una nova iniciativa que permet la possibilitat de formar part d'un col·lectiu amb interessos i inquietuds culturals i que es posarà en marxa el proper 23 d'abril.

El Club TR3SC és una nova iniciativa per dinamitzar i donar suport a les indústries de la cultura del país a través de la creació d'una comunitat de socis. Darrere del projecte hi ha el Departament de Cultura de la Generalitat a través de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC), la Corporació Catalana de Ràdio Televisió (CCRTV), la Fundació Autor de la SGAE, Prometeatre i els serveis de venda d'entrada Serviticket i Telentrada.

La consellera de Cultura, Caterina Mieras, ha explicat que aquest club oferirà a tots els sectors culturals una eina de promoció, a més d'intentar un reequilibri territorial de la cultura. La consellera també s'ha referit al públic. "Facilitarà i augmentarà el consum de cultura i crearà un nou públic, per tant no serà sempre el mateix grup qui consumeixi cultura." La CCRTV, amb els seus diferents mitjans, en aquest cas serà la finestra per accedir a aquest club. El seu director general, Joan Majó, ha expressat el total suport de l'empresa que gestiona el projecte: "És un avanç en l'objectiu per oferir cada dia un millor servei públic a la CCRTV, promocionant la llengua i estant atent a les inquietuds dels ciutadans." Xavier Marcé, director de l'ICIC, s'ha mostrat esperançat que el club tingui una llarga trajectòria i que no es basi només en una oferta de descomptes, sinó en altres fórmules que inclouen, per exemple, que "el propi creador triï la manera en què es vol promocionar" per arribar així a una "fidelització amb aquest cooperativisme de consum".

A partir del pròxim 23 d'abril, una data plena de simbolisme per la Diada de Sant Jordi, tindrà inici l'activitat del Club TR3SC. Per fer-se membre del club existeixen 4 vies diferents: telèfon, via web, a través de correu postal i finalment a través de promotors que actuaran en espais per determinar. Els socis disposaran d'un carnet vàlid per a dues persones i abonaran una quota anual que dóna dret a una àmplia oferta. A més rebran una revista bimensual i tindran accés a continguts exclusius a la pàgina web. La promoció d'ofertes es farà a la televisió en petits espais molt creatius a TV3 i el 33. Catalunya Ràdio i el Canal Cultura, ara denominat iCATFM, seran els encarregats de promocionar l'oferta a les ones.

TR3SC és el primer club que té finestra televisiva, i ho fa a través del programa que porta el mateix nom, "TR3SC", un espai que presentarà les ofertes del club amb un llenguatge audiovisual més pròxim a la publicitat, fent servir tècniques sofisticades que van més enllà de la presentació del producte, que en alguns casos només pretenen crear sensacions, despertar emocions, suggerir més que ensenyar. Per això s'evitarà sempre que es pugui mostrar de manera explícita l'espectacle, el concert, el llibre... per crear un univers de sorpresa capaç de captar l'atenció de l'espectador. Les ofertes es presentaran de forma àgil.

La informació referent al TR3SC també impregnarà bona part de la programació del nou canal radiofònic de la CCRTV, iCat FM, ja que des de les 7.30 a les 21.30 oferirà blocs d'informació de fins a dos minuts de durada cada dues hores, coincidint amb els dos quarts.

El Club cultural arrenca amb 7.000 socis heretats del Club del Teatre, que queda engolit pel TR3SC. L'objectiu és acabar l'any amb 30.000 socis i en 3 o 4 anys arribar a una massa social de 50.000 consumidors de cultura.
Anar al contingut