"Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón", a "Sala 33"
Mercedes Guillamón, una de les primeres "noies Almodóvar", i Paco Poch, productor delegat de la pel·lícula, són al plató del programa.
Abans i després de la pel·lícula, Àlex Gorina parla amb Eva Siva, nom artístic de Mercedes Guillamón, una de les primeres "noies Almodóvar" i la Luci del trio protagonista. Al programa, també hi serà Paco Poch, productor delegat de la pel·lícula.
"Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón" (1980) és el primer llargmetratge que va dirigir Pedro Almodóvar. És un títol mític i imprescindible del cinema espanyol, que va iniciar la carrera de qui ha acabat sent un dels cineastes més importants del món i que es va fer realitat gràcies a la participació del desaparegut productor català Pepón Coromina (1946 - 1987).
Coromina, assistit de Paco Poch, es va fer càrrec d'un projecte que feia més d'un any que es rodava durant els caps de setmana però que havia esgotat tots els recursos econòmics. L'entrada del productor català va fer possible que la pel·lícula s'acabés i es convertís en un fenomen que manté intacta la seva capacitat de sorpresa i de provocació.
"Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón" és una pel·lícula desinhibida, fresca com el primer dia, totalment lliure i absolutament hilarant. Almodóvar va capturar l'essència d'un temps d'eufòria i llibertat, un temps en què se superaven moltes pors i es podien transgredir molts límits fins aleshores impensables. Amb els anys, la pel·lícula, d'estètica underground, s'ha convertit en una mena de manifest del que s'ha anomenat la "movida madrileña" i conté algunes de les escenes més iconoclastes del cinema espanyol.
Mercedes Guillamón -rebatejada com Eva Siva per Almodóvar per a l'ocasió- intervé en una d'aquestes escenes inesborrables, al costat d'una Alaska amb incontinència urinària. Guillamón, companya d'Almodóvar, Carmen Maura i Félix Rotaeta al grup de teatre Los Goliardos, ha aparegut breument en altres títols del director manxec, com "Laberinto de pasiones" (1982) o "Tacones lejanos" (1991), però ha encaminat la carrera professional cap al món de la gestió cultural.
Al plató de "Sala 33", Mercedes Guillamón i Paco Poch recorden algunes de les moltes i sucoses anècdotes que va generar el rodatge de la pel·lícula i recordaran la figura de Pepón Coromina, que va tenir l'encert de donar suport al talent de Pedro Almodóvar en els seus inicis cinematogràfics.
La programació de "Sala 33" es completa amb l'emissió del curtmetratge "El beso del astronauta" (2011), dirigit per Màrius Conrotto. Una parella s'enfronta a un gran dilema: fer l'amor amb el llum encès o apagat?
"Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón" (1980) és el primer llargmetratge que va dirigir Pedro Almodóvar. És un títol mític i imprescindible del cinema espanyol, que va iniciar la carrera de qui ha acabat sent un dels cineastes més importants del món i que es va fer realitat gràcies a la participació del desaparegut productor català Pepón Coromina (1946 - 1987).
Coromina, assistit de Paco Poch, es va fer càrrec d'un projecte que feia més d'un any que es rodava durant els caps de setmana però que havia esgotat tots els recursos econòmics. L'entrada del productor català va fer possible que la pel·lícula s'acabés i es convertís en un fenomen que manté intacta la seva capacitat de sorpresa i de provocació.
"Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón" és una pel·lícula desinhibida, fresca com el primer dia, totalment lliure i absolutament hilarant. Almodóvar va capturar l'essència d'un temps d'eufòria i llibertat, un temps en què se superaven moltes pors i es podien transgredir molts límits fins aleshores impensables. Amb els anys, la pel·lícula, d'estètica underground, s'ha convertit en una mena de manifest del que s'ha anomenat la "movida madrileña" i conté algunes de les escenes més iconoclastes del cinema espanyol.
Mercedes Guillamón -rebatejada com Eva Siva per Almodóvar per a l'ocasió- intervé en una d'aquestes escenes inesborrables, al costat d'una Alaska amb incontinència urinària. Guillamón, companya d'Almodóvar, Carmen Maura i Félix Rotaeta al grup de teatre Los Goliardos, ha aparegut breument en altres títols del director manxec, com "Laberinto de pasiones" (1982) o "Tacones lejanos" (1991), però ha encaminat la carrera professional cap al món de la gestió cultural.
Al plató de "Sala 33", Mercedes Guillamón i Paco Poch recorden algunes de les moltes i sucoses anècdotes que va generar el rodatge de la pel·lícula i recordaran la figura de Pepón Coromina, que va tenir l'encert de donar suport al talent de Pedro Almodóvar en els seus inicis cinematogràfics.
La programació de "Sala 33" es completa amb l'emissió del curtmetratge "El beso del astronauta" (2011), dirigit per Màrius Conrotto. Una parella s'enfronta a un gran dilema: fer l'amor amb el llum encès o apagat?