Julio Manrique i Cristina Genebat, en el moment en què desvelen la campanya "Quan el cor s'atura... La Marató sempre batega"
Julio Manrique i Cristina Genebat, en el moment en què desvelen la campanya "Quan el cor s'atura... La Marató sempre batega"
#QuanElCorTV3

Ensurt en directe a TV3 per conscienciar sobre les malalties cardiovasculars

Durant l'estrena de la sèrie de ficció "Quan el cor s'atura", que representava que s'estava emetent en viu i amb públic, la protagonista s'ha desplomat. Tot formava part d'una campanya de La Marató, aquest any dedicada a les malalties cardiovasculars

Un cor aturat ha fet patir els espectadors de TV3 durant uns segons que s'han fet molt llargs. Aquest dimecres, l'estrena de la primera sitcom en directe de la CCMA, "Quan el cor s'atura", s'ha acabat desvelant com una aposta de TV3 i Catalunya Ràdio per visibilitzar les malalties cardiovasculars durant La Marató.

Aquesta nova sèrie, fictícia, s'havia promocionat als diferents mitjans de comunicació com un format innovador de televisió en directe. L'objectiu era generar la màxima expectació per al dia de l'estrena, on havia de passar el que ningú s'esperava: un infart televisat.  

Fugint dels formats publicitaris convencionals, TV3 ha volgut fer veure que la protagonista de la suposada nova sèrie, la Montse (Cristina Genebat), tenia un atac de cor davant del Sergi (Julio Manrique), la seva parella a la ficció i a la realitat. Després d'uns instants caòtics, s'ha passat "a negre": el senyal de l'antena ha quedat aturat, substituït per una animació del logotip del canal, en bucle.

L'ensurt fictici ha sorprès tant el públic del plató, que ha viscut amb tensió el moment, com els espectadors, que s'han quedat mig minut amb el dubte sobre què estava passant.

 

"Quan el cor s'atura... La Marató sempre batega"

Després dels moments d'incertesa, TV3 ha recuperat el senyal per tornar a mostrar el plató de la sèrie, però aquesta vegada amb els reconeguts actors, Cristina Genebat i Julio Manrique, dirigint-se a càmera directament. La campanya quedava desvelada:

"Això ha estat una ficció, però ens pot passar en qualsevol moment. A Catalunya, cada dia s'activen 12 codis infart com aquest i 22 codis ictus. Aquest 18 de desembre, La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio per la salut cardiovascular."

El moment televisiu, que es pot reviure a la carta a TV3, és l'essència de l'espot de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquesta edició, l'element central de la campanya de sensibilització.  

La falsa sèrie de ficció ha quedat substituïda, a partir d'aquell moment, per un programa especial, conduït pel presentador Eloi Vila, dedicat a explicar l'objectiu de la campanya i com s'ha fet.

El primer a intervenir ha estat Camil Roca, director de K1000 i creatiu de la campanya gràfica i audiovisual de La Marató, juntament amb el seu equip, format per Marc Colombo i Raimon Bertran. Roca ha explicat per què han volgut reproduir un moment d'una manera tan realista:

"La bona comunicació és aquella que pivota amb vivències on el consumidor es pot reconèixer." El mateix Camil Roca ha compartit que el seu pare va morir fa poc, després de fallar-li el cor.

Àlex Marquina, director de l'àrea de Promoció i Estratègia de Marca de la CCMA, també ha viscut experiències properes relacionades amb malalties cardiovasculars. En el seu cas, un ictus es va emportar la seva mare.

Sobre la impactant aposta d'aquest any, Marquina ha explicat que l'ensurt està justificat:

"Això ho podíem fer només per La Marató. No seria acceptable per cap altre programa. Per La Marató podem fer el que sigui, perquè el bé final és millor."

L'eslògan de La Marató, que fins avui havia estat "La Marató sempre batega", s'uneix al títol de la sèrie per crear l'eslògan final de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquesta edició dedicada a la salut cardiovascular: "Quan el cor s'atura... La Marató sempre batega"

L'espot de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio per la salut cardiovascular ha estat rodat per la productora Oxígeno i ha estat dirigit per Roger Villarroya i Edgar Lledó, especialistes en formats audiovisuals publicitaris i també de ficció.

ARXIVAT A:
La Marató
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut