PMF - Activitats per La Marató de TV3 - Inscripció d'una activitat ; Organització de l'activitat ; Material de sensibilització; Com difondre l'activitat; Recaptació i ingrés
Preguntes més freqüents per a entitats organitzadores d'activitats solidàries per a La Marató de TV3: inscripció, organització, difusió de l'activitat, material de sensibilització, recaptació i ingrés
1- Què és una activitat per a La Marató de TV3?
És un acte participatiu organitzat per associacions i entitats sense ànim de lucre que sensibilitza els participants sobre les malalties tractades en el programa de televisió i amb el qual s'obté una recaptació voluntària.
La Fundació registra totes les activitats. Per tant, cal que inscriviu la vostra.
Una activitat implica la participació activa de la gent per aconseguir fons.
La recaptació pot provenir de les entrades o les inscripcions dels participants en les activitats.
2- Què no es considera una activitat?
Una activitat no és una recollida de fons (guardiola) o el percentatge d'una venda, sinó que implica l'organització d'un acte i la participació activa de la gent. Les iniciatives esmentades no són recaptacions, sinó donatius, i s'han de comunicar trucant al telèfon el dia del programa.
3- Per què cal inscriure una activitat?
La Fundació necessita tenir un registre de totes les activitats per:
- Enviar-vos material divulgatiu
- Difondre els actes organitzats a través de la pàgina web
- Distribuir la informació al programa i als mitjans de comunicació
- Comprovar els ingressos efectuats pels organitzadors
Per complir la llei contra el blanqueig, en el cas que l'Agència Tributària ho requereixi, és d'obligat compliment que la Fundació La Marató de TV3 justifiqui la procedència dels donatius rebuts amb les corresponents dades fiscals.
Podeu inscriure la vostra activitat a través del formulari
4- Qui pot organitzar una activitat popular?
- Qualsevol entitat o associació, ajuntament, club esportiu o col·lectiu sense ànim de lucre. Per inscriure l'entitat caldrà el NIF de l'entitat organitzadora. Si no esteu registrats com a entitat i no disposeu de NIF, haureu de fer constar un NIF personal com a responsable de l'activitat.
5- Quin tipus d'activitats es fan?
- Tot tipus d'iniciatives són vàlides sempre que siguin legals i no fereixin sensibilitats. Hi ha activitats clàssiques com xocolatades, sopars, sortejos o jocs, i n'hi ha de més d'originals. Si voleu buscar idees per organitzar-ne una, consulteu les activitats que ja estan registrades per a La Marató actual.
6- Qui ens pot ajudar en l'organització de la nostra activitat?
- Podeu demanar suport al vostre ajuntament perquè us faciliti un espai, altres recursos o una pancarta.
7- Com podem aconseguir més assistència?
- Sempre és preferible buscar la implicació de les entitats i institucions del vostre entorn (ajuntament, escoles, associacions...) per aconseguir més participants.
8- Quan es poden organitzar activitats?
- És preferible que feu la vostra activitat en època de campanya (octubre-desembre). En aquest període és quan està actiu el departament d'activitats per donar-vos suport (enviament de material, publicació al web, programa, fotos, atenció...).
9- Quan podem inscriure una activitat?
Durant tot l'any, però si ho feu abans del 29 de novembre rebreu material de difusió, tot i que només en període de campanya podrem estar plenament per a vosaltres.
10- Qui assumeix els costos d'organització d'una activitat?
- L'entitat organitzadora assumirà les despeses. De tota manera, l'organització d'una activitat per a La Marató de TV3 no hauria de representar una gran despesa i s'hauria de celebrar, preferentment, a cost zero, amb l'ajut de col·laboradors, perquè els diners dels participants es puguin destinar íntegrament al marcador de La Marató. Us suggerim que no organitzeu d'inici una activitat massa ambiciosa i no assumiu riscos innecessaris.
Inscripció d'una activitat
11- Què hem de saber abans d'omplir el formulari?
Penseu una activitat que impliqui participació i doneu-li un títol.
- Aconseguiu un espai per fer l'activitat i trieu el dia més idoni. Si es fa en un espai públic, la vostra entitat haurà de tramitar els permisos amb l'Ajuntament.
- Quan ja sapigueu què fareu, on celebrareu l'acte i com recaptareu els fons, inscriviu la vostra activitat a través del formulari.
- Us demanarem una previsió dels assistents. Si us inscriviu abans del 29 de novembre, aquest nombre ens servirà per calcular el material de sensibilització que necessitareu.
Totes les dades facilitades al teu espai d'activitats segueixen la política de protecció de dades de la CCMA
12- Què passarà un cop inscrits a través del formulari?
- Validarem la vostra activitat i, al cap d'uns dies, la publicarem al web, a la pàgina de la vostra comarca.
Per correu electrònic rebreu un número d'entitat que us donarà accés a un espai personalitzat i exclusiu per a la vostra entitat, el teu espai d'activitats (espai exclusiu per les entitats inscrites). Conserveu aquest correu amb el número d'entitat i faciliteu-lo a tots els que col·laborin en l'organització de l'acte. Al teu espai d'activitats (espai exclusiu per a les entitats inscrites) podràs consultar tots els passos a seguir.
13- Per què cal inscriure's cada any?
- És la manera d'informar la Fundació que feu una activitat per a una determinada edició del programa. El primer any haureu de facilitar les dades de la vostra entitat. Els anys consecutius només caldrà inscriure l'activitat.
Per tenir accés al teu espai d'activitats (espai exclusiu per les entitats inscrites), amb tots els passos a seguir, les instruccions d'ingrés i tota la informació útil.
14- Qui ha d'inscriure l'activitat?
- Qualsevol persona del col·lectiu organitzador de l'activitat pot inscriure-la i serà l'interlocutor amb la Fundació. Si feu una activitat conjuntament amb una altra entitat, assegureu-vos que algú de les dues inscrigui l'activitat.
15- Com s'inscriu una activitat que es fa conjuntament amb diferents entitats?
- Si feu l'activitat conjuntament amb diverses entitats i sumeu les recaptacions aconseguides, busqueu una fórmula que us representi a totes, per exemple: "Municipi de... amb La Marató", "Comissió de...", "Entitats de..., "Amics de...".
No és convenient enumerar una sèrie d'entitats perquè els caràcters d'aquest camp són limitats.
Si voleu citar totes les entitats podeu enumerar-les en el camp de descripció d'activitat utilitzant una frase com ara "activitat organitzada amb la col·laboració de l'associació de dones, l'Ajuntament..."
16- On apareix el nom de l'entitat?
- Es publica al web i si heu comunicat la recaptació aconseguida a través d'"el teu espai d'activitats", probablement apareixerà sobreimpressionada en pantalla durant el programa televisiu.
Organització de l'activitat
17- Què hem de saber abans d'omplir el formulari?
- No cal que sigui el mateix diumenge en què s'emet el programa. Trieu el dia que us resulti més convenient. Sempre és aconsellable celebrar l'activitat des de l'octubre i fins al dia d'emissió de La Marató per tal que pugueu aprofitar la logística que tenim preparada en època de campanya (publicació al web, enviament de material divulgatiu...)
18- Si volem rebre material de La Marató, fins quan ens podem inscriure?
- Si voleu rebre el material de sensibilització (fullets, adhesius i cartells), cal inscriure's abans del 29 de novembre. Compteu que rebreu el paquet una setmana després de fer la inscripció.
19- Quines tasques recauen sobre l'entitat organitzadora d'un acte?
- Inscriure la vostra activitat per informar La Marató de TV3.
- Si és necessari, tramitar els permisos d'ocupació de la via pública i una assegurança per als participants.
- Fer servir els vostres mitjans i canals per difondre l'activitat entre el vostre públic potencial. Com més assistència i més participants, més sensibilitzareu i més recaptació tindreu. La Fundació la publicarà al web, juntament amb tots els actes solidaris d'aquesta edició.
20- Puc organitzar tot sol/a una activitat?
- Les activitats per a La Marató de TV3 són organitzades per col·lectius. Sempre pots buscar el suport o proposar la teva idea a una entitat, fet que t'agilitzarà tràmits (local, permisos...) Una altra opció és sumar forces amb algun col·lectiu ja inscrit aquest any. Si necessites contactar-hi, et facilitarem les dades
Material de sensibilització
21- Quan està disponible el material de sensibilització de La Marató de TV3?
- A finals d'octubre es posa en marxa la campanya de sensibilització i en podreu trobar el fullet i el cartell a la web, a l'apartat de "La Marató ANY"/La campanya".
22- Com s'obté el material de sensibilització de La Marató?
- És imprescindible haver inscrit l'activitat abans del 30 de novembre. Us enviarem gratuïtament i per ordre d'inscripció els cartells, els adhesius i els fullets de divulgació d'aquesta edició.
Fullets (A5: 14,8 x 21 cm)
Són díptics amb informació general sobre les malalties que tractarà el programa d'enguany.
Cartells (A3: 29,7 x 42 cm)
Són per mostrar als participants que l'acte està vinculat a La Marató. Es poden personalitzar incloent-hi informació de l'activitat (dia, hora, títol...).
Si necessiteu una gran quantitat de cartells, us els podeu imprimir des de la pàgina www.tv3.cat/marato/sensibilitzacio , on trobareu els PDF originals des de l'inici de la campanya.
Adhesiu (3,2 x 8 cm)
Per repartir el dia de l'activitat
23- Puc tenir més material de sensibilització si ja he rebut un paquet?
- Enviem un únic paquet per entitat, però la quantitat de material depèn de l'assistència prevista. Per això, necessitem que en el formulari d'inscripció el nombre d'assistents que indiqueu sigui els de la suma de tots els actes, si en feu més d'un.
Sempre tindreu l'opció d'imprimir vosaltres mateixos aquests materials de sensibilització. Trobareu els documents originals en format PDF aquí per reproduir les còpies que necessiteu.
24- Quan rebré el paquet?
- Aproximadament una setmana després de fer la inscripció i sempre que ho hàgiu fet abans del 29 de novembre.
25- I si estic fora de termini per rebre el material?
- Podeu imprimir vosaltres mateixos aquests materials promocionals de campanya entre finals d'octubre i finals de març. Trobareu els arxius originals en PDF a la web, a l'apartat de "La Marató ANY"/"La campanya", per reproduir les còpies que necessiteu. El fet de no disposar del material no és motiu per deixar de fer l'activitat.
26- Quina quantitat de material de sensibilització rebrem?
- El calculem en funció del nombre d'assistents que heu indicat. No enviem material de forma massiva perquè es tracta de fer-ne un ús eficient i responsable.
27- No hem rebut el paquet i ja fa una setmana que vam fer la inscripció. Què hem de fer?
- Comproveu l'adreça postal que vau indicar. Hi haurem fet arribar el paquet si us vau inscriure abans del 29 de novembre. Assegureu-vos que no l'ha recollit algú altre de la vostra entitat. Si, de tota manera, no trobeu el paquet, contacteu-nos
28- Com s'aconsegueix una pancarta?
- La penjada de pancartes personalitzades amb el nom de la població és una iniciativa adreçada als ajuntaments. Podeu demanar al vostre ajuntament que us la cedeixi si la voleu utilitzar en la vostra activitat.
29- Com cal utilitzar el logotip de les activitats inscrites a La Marató?
- Quan inscriviu l'activitat a través del formulari que trobareu al web us proporcionarem el logo. Totes les indicacions les trobareu al correu de resposta un cop validada la vostra inscripció pel departament d'activitats.
Cal que feu servir únicament aquest logo especialment creat per a vosaltres.
Si us plau, no utilitzeu el de la Fundació La Marató de TV3 ni el del programa de televisió.
Com difondre l'activitat
30- On podem donar més detalls sobre la nostra activitat?
- Dins del mapa d'activitats, a la vostra comarca, trobareu El blog de la teva comarca, on podreu publicar totes aquelles dades que no estan en la descripció i que vulgueu difondre per fomentar la participació (crides, notícies, evolució dels preparatius, resultats...). En el vostre espai exclusiu d'activitats trobareu un botó des del qual podreu afegir els comentaris.
31- Com es pot aparèixer al programa?
- Entre les més de 3.000 activitats que s'organitzen, farem una selecció d'aproximadament 20 de les més representatives, que mostrarem dins del programa seguint criteris de territorialitat, antiguitat o espectacularitat. Si escollim la vostra activitat entre les inscrites, l'equip de producció del programa contactarà prèviament amb vosaltres, amb les dades que ens heu facilitat en el formulari.
32- Com podem enviar imatges de la nostra activitat?
- Al blog de les activitats trobareu un article amb les "Instruccions per publicar imatges al web" (espai exclusiu per a les entitats inscrites). Podreu enviar fotos i vídeos de la vostra activitat, que publicarem al web una setmana abans de La Marató. Fins a finals de març anirem publicant per ordre d'arribada les imatges que envieu.
Recaptació i ingrés
33- Com informem de la recaptació aconseguida?
- Quan hàgiu acabat l'activitat, entreu a "El teu espai d'activitats" i ompliu les dades a l'apartat Recaptació.
És imprescindible que ens comuniqueu la vostra recaptació a través de la web si voleu que ens en fem ressò durant el programa de televisió. Ara ja no cal trucar per telèfon el dia de La Marató, es pot fer abans i de forma més àgil amb aquest nou sistema que permet l'espai d'activitats del web. Mireu com n'és, de ràpid i senzill, en aquest vídeo.
34- Volem que aparegui la recaptació de la nostra activitat el dia del programa. Què hem de fer?
- Cal que hàgiu inscrit prèviament la vostra activitat a través del formulari abans del diumenge anterior de La Marató i que entreu a "El teu espai d'activitats" i ompliu les dades a l'apartat Recaptació. Durant el programa i, en la mesura del possible, aniran apareixent les recaptacions de les activitats sobreimpressionades en pantalla.
35- Si ja hem ingressat els diners i volem que aparegui sobreimpressionada la nostra recaptació el dia del programa, també hem de trucar per comunicar la recaptació?
- No heu de trucar. Però SÍ que és imprescindible que ens comuniqueu la vostra recaptació entrant a "El teu espai d'activitats" i que ompliu les dades a l'apartat Recaptació. D'aquesta manera, no cal que ens ho comuniqueu el mateix dia de La Marató i podreu fer-ho via web quan acabeu l'activitat.
36- Com s'ha d'efectuar l'ingrés dels diners recaptats?
- El dilluns o dimarts després del dia del programa haureu d'ingressar la vostra recaptació per "finestreta" de l'entitat bancària al número de compte que La Caixa ha habilitat per a les activitats de La Marató de TV3:
Abans imprimiu el full d'instruccions per fer l'ingrés. Consulteu a "El teu espai d'activitats" (espai exclusiu per a les entitats inscrites), què heu de fer per ingressar els diners recaptats.
Us recomanem que conserveu el comprovant bancari per si no localitzem el vostre ingrés.
IMPORTANT: Un cop fet l'ingrés entreu a "El teu espai d'activitats" i completeu l'apartat Recaptació amb les dades referents a l'ingrés (data de l'ingrés, NIF de la persona que ha efectuat l'ingrés i número de l'oficina de La Caixa).
Aquestes dades ens permetran identificar el vostre ingrés.
37- Fins quan podem efectuar l'ingrés?
- Convé que feu l'ingrés tan aviat com pugueu. Procureu fer un ingrés únic i definitiu i eviteu fer diversos ingressos per entitat.
38- Podem efectuar l'ingrés abans del dia de La Marató?
- Sí, podeu anticipar el vostre ingrés si heu fet l'activitat i la recaptació abans del dia del programa. Consulteu prèviament les instruccions per fer l'ingrés que trobareu a "El teu espai d'activitats" (espai exclusiu per a les entitats inscrites).
39- Hi ha una recaptació mínima?
- No hi ha límit màxim ni mínim, però si que és necessari que hi hagi una recaptació.
40- Com podem obtenir una confirmació de l'ingrés?
- Quan feu el vostre ingrés a l'entitat bancària demaneu un comprovant d'aquest ingrés. Us recomanem que el conserveu per si no localitzem el vostre ingrés.
41- Com podem agrair als nostres col·laboradors la seva ajuda?
- Un cop fem el tancament de l'edició de La Marató, a finals de març, rebreu per correu electrònic un diploma d'agraïment a nom de la vostra entitat tal com la vau inscriure. Podreu imprimir-lo i fer-lo extensiu a les entitats que us han ajudat. Vosaltres mateixos podreu personalitzar el diploma amb el nom de les entitats col·laboradores que cregueu oportunes.
Doneu valor al diploma fent-lo arribar a aquelles entitats, ajuntaments, empreses i associacions que us hagin ajudat. S'ha utilitzar el diploma a títol col·lectiu i no per a persones individuals.
42- Per què les activitats no tenen certificat de donació?
- L'objectiu del certificat és la seva presentació a l'Agència Tributària per a l'obtenció de la desgravació fiscal en la renda. Una activitat es nodreix de petites aportacions dels que hi participen i, per tant, no té dret a la deducció fiscal.
43- Dades de la Fundació La Marató de TV3
- Fundació La Marató de TV3
c/ de la TV3, s/n
08970 Sant Joan Despí
- Telèfon àrea d'activitats populars: 93 444 48 31 / 33 / 95
- Equip de la Fundació
- Coneix la tasca de la Fundació La Marató de TV3
- CIF: G61209706
44- Tota la informació sobre La Marató actual
- Malalties tractades
- Disc
- Llibre
- Voluntaris
- Públic
- Sessions als centres educatius
- Vídeo divulgatiu
- Testimonis
- La Marató de TV3 què és?
- Coneix la tasca de la Fundació
45- No trobes el que busques?
- Si no trobes el que busques envia'ns un correu electrònic i mirarem de respondre't com més aviat millor.