6.485.338 d'euros de promeses de donatius
En la seva quinzena edició, La Marató de TV3 ha recaptat 6.485.338 d'euros, gràcies a la renovada confiança del ciutadà en aquest programa referent de Televisió de Catalunya
En la seva quinzena edició, La Marató de TV3 ha recaptat 6.485.338 d'euros, gràcies a la renovada confiança del ciutadà en aquest programa referent de Televisió de Catalunya. Aquests diners serviran per a impulsar la recerca biomèdica sobre el dolor crònic.
Els milers de trucades al 905.11.12.13 i els centenars d'activitats promogudes per la societat civil catalana, han fet possible que la recaptació final de la quinzena edició de La Marató de TV3 reflecteixi l'espectacular xifra de 6.485.338 d'euros. Aquest import anirà variant a mesura que passin els dies, fins el 31 de gener, data en què es tanca la recepció de donatius per a La Marató.
La mitjana absoluta d'audiència del programa, incloses les franges horàries i espais, va ser de 496.000 espectadors i una quota de pantalla del 24,8%. En total, 3.909.000 persones van veure La Marató en algun moment del dia. L'índex d'audiència de les 5 franges horàries de les prop de 15 hores de programació va ser de 406.000 espectadors i el 20,1% de quota.
A les 10 del matí, Antoni Bassas va aixecar el teló d'un macroprograma de més de 14 hores durant les quals, la informació, la sensibilització, la solidaritat i l'entreteniment van demostrar que són elements compatibles per tal d'acostar la realitat que envolta a tota la gent que pateix dolor crònic.
El testimoni d'aquelles persones que ens van explicar com lluiten contra el dolor i el dels professionals mèdics recordant perquè la recerca és tan important per poder vèncer aquesta malaltia i per millorar la qualitat de vida de qui la pateix, va ser l'eix central del programa. A més, també es van poder escoltar en directe diversos artistes dels que han gravat expressament per a La Marató, El Disc de La Marató i es van poder veure algunes de les prop de 700 activitats populars celebrades arreu de Catalunya durant aquests dies.
Com a suport al plató 1 de Sant Joan Despí, tot un equip de presentadors i periodistes es van encarregar de conduir les connexions en les diferents seus telefòniques (Palau Sant Jordi, Girona, Lleida i Tarragona), des d'on es van fer, per primer cop, entrevistes i actuacions de petit format.
Enguany, per commemorar els 15 anys de programa, La Marató va organitzar una activitat particular i única a la ciutat de Barcelona: entre la Torre Mapfre i l'Hotel Arts s'hi va instal·lar una tirolina espectacular, a 150 metres d'alçada, per la qual van descendir personatges populars i mediàtics, com ara la periodista Raquel Sans, la meteoròloga Mònica López, o l'"alter ego" de Benet XVI, arribat expressament des de "Polònia".
El resultat obtingut en aquesta nova edició ens permet afirmar que La Marató de TV3 ha assolit, de nou, el seu doble objectiu: sensibilitzar la població catalana envers unes malalties que afecten milers de persones i de les quals se'n desconeix el seu guariment i, d'altra banda, poder incidir directament en la recerca biomèdica amb el finançament de projectes sobre el dolor crònic.
A partir de la segona quinzena de gener de 2007, la Fundació La Marató de TV3 anunciarà la convocatòria pública per a la presentació de projectes d'investigació biomèdica sobre el dolor crònic. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i d'aquest mateix web.
Des del 1992, any de la primera edició de La Marató de TV3, s'han recaptat més de 66 milions d'euros.
Els milers de trucades al 905.11.12.13 i els centenars d'activitats promogudes per la societat civil catalana, han fet possible que la recaptació final de la quinzena edició de La Marató de TV3 reflecteixi l'espectacular xifra de 6.485.338 d'euros. Aquest import anirà variant a mesura que passin els dies, fins el 31 de gener, data en què es tanca la recepció de donatius per a La Marató.
La mitjana absoluta d'audiència del programa, incloses les franges horàries i espais, va ser de 496.000 espectadors i una quota de pantalla del 24,8%. En total, 3.909.000 persones van veure La Marató en algun moment del dia. L'índex d'audiència de les 5 franges horàries de les prop de 15 hores de programació va ser de 406.000 espectadors i el 20,1% de quota.
A les 10 del matí, Antoni Bassas va aixecar el teló d'un macroprograma de més de 14 hores durant les quals, la informació, la sensibilització, la solidaritat i l'entreteniment van demostrar que són elements compatibles per tal d'acostar la realitat que envolta a tota la gent que pateix dolor crònic.
El testimoni d'aquelles persones que ens van explicar com lluiten contra el dolor i el dels professionals mèdics recordant perquè la recerca és tan important per poder vèncer aquesta malaltia i per millorar la qualitat de vida de qui la pateix, va ser l'eix central del programa. A més, també es van poder escoltar en directe diversos artistes dels que han gravat expressament per a La Marató, El Disc de La Marató i es van poder veure algunes de les prop de 700 activitats populars celebrades arreu de Catalunya durant aquests dies.
Com a suport al plató 1 de Sant Joan Despí, tot un equip de presentadors i periodistes es van encarregar de conduir les connexions en les diferents seus telefòniques (Palau Sant Jordi, Girona, Lleida i Tarragona), des d'on es van fer, per primer cop, entrevistes i actuacions de petit format.
Enguany, per commemorar els 15 anys de programa, La Marató va organitzar una activitat particular i única a la ciutat de Barcelona: entre la Torre Mapfre i l'Hotel Arts s'hi va instal·lar una tirolina espectacular, a 150 metres d'alçada, per la qual van descendir personatges populars i mediàtics, com ara la periodista Raquel Sans, la meteoròloga Mònica López, o l'"alter ego" de Benet XVI, arribat expressament des de "Polònia".
El resultat obtingut en aquesta nova edició ens permet afirmar que La Marató de TV3 ha assolit, de nou, el seu doble objectiu: sensibilitzar la població catalana envers unes malalties que afecten milers de persones i de les quals se'n desconeix el seu guariment i, d'altra banda, poder incidir directament en la recerca biomèdica amb el finançament de projectes sobre el dolor crònic.
A partir de la segona quinzena de gener de 2007, la Fundació La Marató de TV3 anunciarà la convocatòria pública per a la presentació de projectes d'investigació biomèdica sobre el dolor crònic. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i d'aquest mateix web.
Des del 1992, any de la primera edició de La Marató de TV3, s'han recaptat més de 66 milions d'euros.