La campanya
Imatge gràfica
Es una campanya visual, però sobretot, autèntica perquè la protagonitzen persones afectades per una malaltia neurodegenerativa". Així és com Carles Checa, creatiu del departament de Màrqueting de TV3, defineix la campanya de difusió de La Marató 2013 creada conjuntament amb Bassat Ogilvy.
El dibuix d'un telèfon concentra la força de la campanya gràfica. No és, però, un telèfon qualsevol; és el telèfon de La Marató, el telèfon de la solidaritat, que han fet afectats per malalties neurodegeneratives. Malgrat l'Alzheimer que té en Dámaso o el Parkinson del Rafael, la capacitat d'aquestes persones per col·laborar en un projecte com La Marató està intacta. D'aquí el potent missatge "La solidaritat no degenera".
Els cartells i fulletons de la campanya, que es difondran per tot Catalunya, incorporen un codi QR que condueix al vídeo dels malalts fent els dibuixos. "Veure en directe l'esforç que els suposa elaborar-los té una força colpidora que explica millor que qualsevol altre recurs què implica tenir una malaltia neurodegenerativa", explica Checa.
L'espot televisiu
De l'esforç dels malalts a l'hora de dibuixar un telèfon, l'espot trasllada a l'audiència la dificultat que els suposa també trucar a La Marató i, malgrat tot, la voluntat que els mou a no defallir i a demanar la participació de tots nosaltres.Seqüències de gran força i autenticitat, que protagonitzen la Lourdes, afectada d'Alzheimer, l'Imma, que té ELA, i el Rafael, amb Parkinson, conformen els tres espots de la campanya d'aquest any. Veient-los, l'espectador coneixerà els símptomes de les malalties neurodegeneratives i com n'arriben a ser, d'invalidants. "Un gran valor divulgatiu", destaca Carles Checa, al qual se suma "la capacitat per sensibilitzar a partir de l'honradesa de les seves mirades" i l'emoció que aporta el tema musical Cinema Paradiso, que Santiago Auserón i Dani Nel·lo han fet per al disc de La Marató.