La Marató de TV3 2007: 6.923.480 euros de promeses de donatius!
En la seva setzena edició, La Marató de TV3 ha recaptat 6.923.480 euros, gràcies a la renovada confiança del ciutadà en aquest programa referent de Televisió de Catalunya
En la seva setzena edició, La Marató de TV3 ha recaptat 6.923.480 euros, gràcies a la renovada confiança del ciutadà en aquest programa referent de Televisió de Catalunya. Aquests diners serviran per a finançar projectes de recerca biomèdica sobre les malalties cardiovasculars.
El programa també ha incorporat algunes novetats en aquesta edició, com el marcador dinàmic instal·lat en un extrem de la pantalla durant tot el programa que ha anat actualitzant la quantitat recaptada al ritme de l'arribada dels donatius
Paral·lelament, tot un equip de presentadors i periodistes s'han encarregat de conduir les connexions i entrevistes fetes des de les 6 seus telefòniques habilitades per a la recepció dels donatius: Palau Sant Jordi, Plató 4 de Sant Joan Despí, Fira de Girona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i enguany, com a novetat, la seu itinerant al Teatre Kursaal de Manresa.
El resultat obtingut en aquesta nova edició ens permet afirmar que La Marató de TV3 ha assolit, de nou, el seu doble objectiu: sensibilitzar la població catalana envers unes malalties que afecten milers de persones i de les quals se'n desconeix el seu guariment i, d'altra banda, poder incidir directament en la recerca biomèdica amb el finançament de projectes sobre les malalties cardiovasculars.
A partir de la segona quinzena de gener de 2008, la Fundació La Marató de TV3 anunciarà la convocatòria pública per a la presentació de projectes d'investigació biomèdica sobre les malalties cardiovasculars. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i en aquest mateix web.
Els milers de trucades al 905 11 12 13 i els centenars d'activitats populars promogudes per la societat civil catalana, han fet possible que el marcador final del programa en aquesta setzena edició de La Marató de TV3 assolís la xifra de 6.923.480 milions d'euros, quantitat superior als 5.609.000 que van pujar al marcador de l'anterior edició. Aquesta xifra encara ha d'augmentar, ja que la recepció de donatius seguirà oberta fins el 31 de gener.
A les 12 de matí, el presentador de l'edició de La Marató de TV3 d'enguany, Miquel Calçada, des del plató 1 de Sant Joan Despí, ha aixecat el teló d'un macroprograma de prop de 13 hores de durada, durant les quals, la informació, la sensibilització, la solidaritat i l'entreteniment s'han combinat per acostar a l'espectador la realitat de les malalties cardiovasculars i de la gent que les pateix.
El programa també ha incorporat algunes novetats en aquesta edició, com el marcador dinàmic instal·lat en un extrem de la pantalla durant tot el programa que ha anat actualitzant la quantitat recaptada al ritme de l'arribada dels donatius
El testimoni d'aquelles persones que ens han explicat com conviuen amb les malalties del cor i dels professionals de la medicina recordant la importància de la recerca en el guariment d'aquestes malalties, han estat l'eix central del programa.
Les actuacions en directe de diversos artistes que han participat en el Disc de La Marató, les representacions de fragments del musical Grease i la banda musical del programa, a càrrec de Llibert Fortuny Electric Quintet, entre molts altres, han aportat el component festiu que també acompanya La Marató. A més a més, el programa ha reflectit, a través d'entrevistes i imatges algunes de les més de 800 activitats populars celebrades arreu de Catalunya per donar suport a La Marató.
Enguany, l'activitat central de La Marató ha aconseguit reunir més d'un miler de persones al monestir de Poblet, tot formant un mosaic humà i dinàmic en forma de cor gegantí amb el nom i el telèfon de La Marató.
Paral·lelament, tot un equip de presentadors i periodistes s'han encarregat de conduir les connexions i entrevistes fetes des de les 6 seus telefòniques habilitades per a la recepció dels donatius: Palau Sant Jordi, Plató 4 de Sant Joan Despí, Fira de Girona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i enguany, com a novetat, la seu itinerant al Teatre Kursaal de Manresa.
El resultat obtingut en aquesta nova edició ens permet afirmar que La Marató de TV3 ha assolit, de nou, el seu doble objectiu: sensibilitzar la població catalana envers unes malalties que afecten milers de persones i de les quals se'n desconeix el seu guariment i, d'altra banda, poder incidir directament en la recerca biomèdica amb el finançament de projectes sobre les malalties cardiovasculars.
A partir de la segona quinzena de gener de 2008, la Fundació La Marató de TV3 anunciarà la convocatòria pública per a la presentació de projectes d'investigació biomèdica sobre les malalties cardiovasculars. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i en aquest mateix web.