La Marató 2012 tanca amb un marcador històric de 12.387.634 ?
Els donatius que han arribat fins al 31 de març per impulsar la recerca contra el càncer situen el marcador de la 21a edició de La Marató de TV3 en el lloc més alt de la història del programa
Els donatius que han arribat fins al 31 de març per impulsar la recerca contra el càncer situen el marcador de la 21a edició de La Marató de TV3 en el lloc més alt de la història del programa.
La Marató de TV3 ha tornat a batre el seu propi rècord de recaptació i ha tancat definitivament el marcador de l'edició 2012 amb 12.387.634 ?, una xifra històrica en els 21 anys del projecte. Els milers de donatius que els ciutadans, institucions i empreses han fet fins al 31 de març i l'àmplia mobilització protagonitzada per la societat civil han fet possible aquesta nova fita, que permetrà obrir noves vies en el tractament personalitzat i la curació del càncer.
Si la recaptació de La Marató 2012 suposa un rècord històric - és 3,4 milions superior a la xifra màxima del 2011 - també la participació social desplegada al seu entorn ha estat més intensa que en les edicions anteriors. Mostra d'això són les 2.221 activitats populars organitzades per entitats, associacions i col·lectius socials, culturals i esportius del país en una demostració d'implicació que ha crescut un 21% respecte al 2011. Només aquest moviment ciutadà espontani ha aportat 2,2 milions d'euros al marcador del programa.
El disc de La Marató, del qual es van vendre 200.000 còpies en un sol dia, i el llibre, que ha venut més de 10.000 exemplars fins ara, han contribuït a assolir aquest èxit.
En les 21 edicions celebrades, La Marató de TV3 ha recaptat 119.004.096 milions d'euros, i s'ha convertit d'aquesta manera en un dels motors de la recerca científica del país i en una eficaç plataforma de sensibilització i divulgació social sobre les malalties tractades. I tot, gràcies a la confiança d'una societat compromesa amb el projecte, que cada any s'hi implica malgrat les dificultats econòmiques.
Amb els més de 12 milions d'euros aconseguits en l'edició 2012, La Marató de TV3 s'ha convertit en el telethon mundial que més fons recapta per habitant.
Destinació dels fons recaptats
La Fundació distribuirà els recursos econòmics aconseguits en La Marató 2012 als millors projectes de recerca científica sobre el càncer que es presentin a la convocatòria d'ajuts, oberta fins al 8 d'abril.
Aquesta injecció de fons en la investigació oncològica a Catalunya suposarà un impuls important per avançar en nous mètodes de prevenció i de diagnòstic i per dissenyar teràpies més eficaces basades en la medicina personalitzada.
La decisió sobre la distribució dels fons es farà pública al mes de novembre, després que els projectes candidats hagin estat valorats en un rigorós sistema d'avaluació internacional coordinat per l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya, que permet seleccionar-ne els millors.
La Marató 2013: malalties neurodegeneratives
L'edició 2013 de La Marató de TV3 es farà el diumenge 15 de desembre i estarà dedicada a les malalties neurodegeneratives, segons ha decidit el Patronat de la Fundació.
Les malalties neurodegeneratives són patologies cròniques i progressives del sistema nerviós central ocasionades per la pèrdua continuada de neurones del cervell i de la medul·la espinal. L'Alzheimer, l'esclerosi múltiple, la corea de Huntington, el Parkinson, la distròfia muscular o l'esclerosi lateral amiotròfica (ELA) són alguns exemples del que pot provocar l'alteració dels complexos circuits neuronals. Totes elles són malalties molt invalidants pels greus canvis físics i de conducta que pateixen els malalts, que comporten una gran dependència i l'afectació directa de l'entorn familiar durant anys.
La recerca biomèdica destina grans esforços per combatre la degradació i la mort neuronal a través de diverses estratègies terapèutiques, com ara la creació de neurones sanes a través de la modificació genètica amb cèl·lules mare o la immunoteràpia. Però encara queda un llarg camí per recórrer i, per això, la 22a edició de La Marató de TV3 desplegarà la seva capacitat de sensibilització i mobilització social en benefici de la recerca neurodegenerativa.
La Marató de TV3 ha tornat a batre el seu propi rècord de recaptació i ha tancat definitivament el marcador de l'edició 2012 amb 12.387.634 ?, una xifra històrica en els 21 anys del projecte. Els milers de donatius que els ciutadans, institucions i empreses han fet fins al 31 de març i l'àmplia mobilització protagonitzada per la societat civil han fet possible aquesta nova fita, que permetrà obrir noves vies en el tractament personalitzat i la curació del càncer.
Si la recaptació de La Marató 2012 suposa un rècord històric - és 3,4 milions superior a la xifra màxima del 2011 - també la participació social desplegada al seu entorn ha estat més intensa que en les edicions anteriors. Mostra d'això són les 2.221 activitats populars organitzades per entitats, associacions i col·lectius socials, culturals i esportius del país en una demostració d'implicació que ha crescut un 21% respecte al 2011. Només aquest moviment ciutadà espontani ha aportat 2,2 milions d'euros al marcador del programa.
El disc de La Marató, del qual es van vendre 200.000 còpies en un sol dia, i el llibre, que ha venut més de 10.000 exemplars fins ara, han contribuït a assolir aquest èxit.
En les 21 edicions celebrades, La Marató de TV3 ha recaptat 119.004.096 milions d'euros, i s'ha convertit d'aquesta manera en un dels motors de la recerca científica del país i en una eficaç plataforma de sensibilització i divulgació social sobre les malalties tractades. I tot, gràcies a la confiança d'una societat compromesa amb el projecte, que cada any s'hi implica malgrat les dificultats econòmiques.
Amb els més de 12 milions d'euros aconseguits en l'edició 2012, La Marató de TV3 s'ha convertit en el telethon mundial que més fons recapta per habitant.
Destinació dels fons recaptats
La Fundació distribuirà els recursos econòmics aconseguits en La Marató 2012 als millors projectes de recerca científica sobre el càncer que es presentin a la convocatòria d'ajuts, oberta fins al 8 d'abril.
Aquesta injecció de fons en la investigació oncològica a Catalunya suposarà un impuls important per avançar en nous mètodes de prevenció i de diagnòstic i per dissenyar teràpies més eficaces basades en la medicina personalitzada.
La decisió sobre la distribució dels fons es farà pública al mes de novembre, després que els projectes candidats hagin estat valorats en un rigorós sistema d'avaluació internacional coordinat per l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya, que permet seleccionar-ne els millors.
La Marató 2013: malalties neurodegeneratives
L'edició 2013 de La Marató de TV3 es farà el diumenge 15 de desembre i estarà dedicada a les malalties neurodegeneratives, segons ha decidit el Patronat de la Fundació.
Les malalties neurodegeneratives són patologies cròniques i progressives del sistema nerviós central ocasionades per la pèrdua continuada de neurones del cervell i de la medul·la espinal. L'Alzheimer, l'esclerosi múltiple, la corea de Huntington, el Parkinson, la distròfia muscular o l'esclerosi lateral amiotròfica (ELA) són alguns exemples del que pot provocar l'alteració dels complexos circuits neuronals. Totes elles són malalties molt invalidants pels greus canvis físics i de conducta que pateixen els malalts, que comporten una gran dependència i l'afectació directa de l'entorn familiar durant anys.
La recerca biomèdica destina grans esforços per combatre la degradació i la mort neuronal a través de diverses estratègies terapèutiques, com ara la creació de neurones sanes a través de la modificació genètica amb cèl·lules mare o la immunoteràpia. Però encara queda un llarg camí per recórrer i, per això, la 22a edició de La Marató de TV3 desplegarà la seva capacitat de sensibilització i mobilització social en benefici de la recerca neurodegenerativa.