Foto dels candidats abans de començar el debat
Foto dels candidats abans de començar el debat (Tv3)
Amb 173.000 tuits

El debat del 21D, el programa de la història de TV3 més comentat a Twitter

El debat de TV3 i Catalunya Ràdio s'ha convertit en el programa de TV3 més comentat de la història a la xarxa, amb més de 173.000 tuits. Per televisió el van seguir 683.000 espectadors de mitjana (26,5% de quota de pantalla) i va ser el més vist de dilluns, juntament amb el "TN Vespre".

El debat del 21D de TV3 i Catalunya Ràdio ha estat líder indiscutible d'audiència televisiva aquest dilluns amb 683.000 espectadors de mitjana i un 26,5% de quota de pantalla. S'han fet 173.000 tuits sobre el debat del 21D de TV3 i Catalunya Ràdio, 2.000 piulades més que en l'últim debat, el de les eleccions del 27 de setembre del 2015. Aleshores se'n van fer 171.000. El debat d'aquest dilluns es converteix, així, en el programa de TV3 més comentat de la història a la xarxa.

Segons dades de Kantar Media Espanya, la conversa entorn el debat ha tingut pics del 44% de "share" social, és a dir, de totes les piulades sobre programes de televisió a Espanya, el 44% han arribat a fer referència al debat de TV3 i Catalunya Ràdio.

Més de 30.000 usuaris únics han participat en la conversa. El minut d'or ha estat a les 23.07, moment en què s'han fet 1.733 piulades. La majoria de missatges d'aquell moment feien referència al comentari de Xavier García Albiol sobre un taxista preocupat per la seva mare, que espera una pròtesi des de fa mesos.

L'usuari de Twitter més mencionat ha estat el d'Inés Arrimadas, present en un 11,1% de les piulades de la nit. La segueixen Xavier García Albiol (4,5%), Marta Rovira (4,4%), Miquel Iceta (4,3%), Jordi Turull (4,2%), Xavier Domènech (3,2%) i Carles Riera (2,3%). Tot i no participar en el debat, també s'ha mencionat els usuaris d'Oriol Junqueras (2%) i Carles Puigdemont (1,1%). En el debat de les eleccions del 27S, Arrimadas va ser la segona més mencionada (5,9%), darrere de Raül Romeva (10,2%).

Més enllà dels noms dels candidats i dels partits, les paraules més freqüents han estat votar (que ha aparegut 6.149 vegades), república (5.191), govern (4.270) i procés (3.676).

El "hashtag" #DebatTV3 ha estat "trending topic" mundial. Ha ocupat la segona posició del rànquing.

El debat, des de dins a Facebook i en directe a Twitter

Durant el tall publicitari del debat, el 324cat ha mostrat què passava dins el plató a través de la seva pàgina de Facebook. Més de 87.000 usuaris ja han vist la publicació, que incloïa l'emissió en directe amb entrevistes als candidats.

 

 

El debat també s'ha pogut veure en directe a través de Twitter i Periscope, amb més de 320.000 espectadors.

 

ARXIVAT A:
Eleccions 21DXarxes socials Digital
Anar al contingut