"Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio": una mirada al passat, present i futur de Catalunya Ràdio

TV3 ha estrenat la road-movie "Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio": una mirada al passat, present i futur de Catalunya Ràdio en el seu 40è aniversari 
Actualitzat

TV3 ha emès "Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio", un programa d'entreteniment on més de 50 veus conegudes d'ara i de la història de la ràdio analitzen amb profunditat i amb humor les quatre dècades d'existència de l'emissora, a més de reflexionar sobre el seu futur, tot coincidint amb la commemoració del 40è aniversari. El format és el d'una road-movie, en la qual els principals presentadors de Catalunya Ràdio fan un recorregut pels llocs del país que han estat notícia durant aquests 40 anys, tot viatjant en la unitat mòbil corresponent a cadascuna de les quatre dècades. 

Manuel Fuentes
 

Què suposa arribar als 40 anys? Així comença el camí iniciàtic de "Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio". En Peyu, Elisenda Carod, Laura Rosel, Josep Cuní i Antoni Bassas són entre les més de 50 cares conegudes que analitzen la història de l'emissora i proposen com hauria de ser la ràdio del futur. La road-movie ha permès recuperar bona part del material tècnic i altres elements de cada etapa per muntar un espai de ràdio en diferents punts seleccionats de Catalunya, on s'aturen unitats mòbils representatives de cadascuna de les quatre dècades d'història de Catalunya Ràdio.   

 

El programa és un petit homenatge als programes i a les veus que van ser emblemàtiques de Catalunya Ràdio i que van contribuir a crear l'actual emissora, moderna i innovadora. A "Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio", Miquel Calçada, Mònica Terribas, Manel Fuentes o Neus Bonet, entre molts altres, analitzen, amb la perspectiva del temps, el pes que han tingut els informatius. Gent de l'esport, com Jordi Basté, Bernat Solé o Sònia Gelmà, parlen del referent que han estat els equips d'esports. I, amb Toni Clapés, Roger de Gràcia, Juliana Canet o Quim Morales, s'aborda la innovació que han aportat els espais d'entreteniment i d'humor.  

 

Tot el programa destaca el paper cabdal que ha assumit l'emissora per fomentar l'ús del català. A més, les veus d'ara, les d'abans i les de sempre repassen en profunditat, i també amb tocs d'humor, com Catalunya Ràdio ha d'afrontar el futur. Els podcasts, la possible desaparició de l'FM i l'ús d'altres aplicacions digitals són algunes de les noves formes de consum de la ràdio que són analitzades amb profunditat. 

La Juliana Canet, les noves generacions davant del micròfon

L'emissió de "Ruta 40. Viatjant amb Catalunya Ràdio" per TV3 s'emmarca en els actes de celebració del 40è aniversari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), que van començar el 30 de maig.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
El més vist
Anar al contingut