Contes guanyadors de l'edició del 2017
Ja som un altre cop aquí! Molt contents de tornar a les escoles per acompanyar, per segon any consecutiu, la producció del projecte guanyador en la categoria audiovisual dels IV Jocs Florals Escolars de Catalunya. Enguany tenim l'honor de treballar amb els alumnes de 6è de l'Institut Escola Daniel Mangrané de Jesús (Tortosa), amb els quals, com vam fer en edicions anteriors, convertirem la seva història, Mesela i Naïm, en un nou capítol d'"Una mà de contes".
Després d'una reunió amb l'equip de professores de l'escola i l'equip del programa -en què es va preparar el calendari i el pla de treball-, durant la primera sessió a l'escola cal repassar el text original dels alumnes, amb la supervisió del director del programa, Manuel Barrios, i el guionista Àlex Tovar. S'analitza la primera versió del guió, parlant sobre els elements que fan que una història sigui emocionant per als espectadors: el conflicte, la trama, els efectes dramàtics, inesperats, imaginatius, la identificació dels personatges i els protagonistes... Però, sobretot, recordem la importància del treball en equip, diferenciant la tasca dels professionals que hi participen en les etapes de la producció: guió, realització, producció, filmació, il·luminació, so, locució
El primer que fem és desglossar el guió. Dividir-lo per seqüències, escenes, descriure l'acció del que passa en cadascuna, els personatges que hi intervenen, així com el decorat i els elements de cadascuna d'aquestes escenes... i molt important: el so, amb la música i els efectes. A l'arxiu adjunt a les imatges podràs veure la taula de desglossament.
Amb la Tere revisem el material que s'ha utilitzat per a la posada en escena: una taula de llum i elements geomètrics amb diferents perfils. Realment va ser un encert donar aquest tractament visual a la història que es volia explicar. Potser per això, el jurat va justificar el premi dient que els seus autors havien sabut compaginar una tècnica clàssica, com la del teatre d'ombres, amb una estètica futurista pròpia de la imatge electrònica en el tractament d'un tema actual com el dels refugiats.