Núria Solé i Carles Prats, a l'especial eleccions
Núria Solé i Carles Prats, a l'especial eleccions
Audiències

TV3 ha estat la cadena preferida dels catalans per seguir la nit electoral

Més de tres milions de persones es van connectar a TV3 des de dos quarts de vuit de la tarda fins que va acabar la programació especial, passada la una de la matinada. Durant el sondeig, la quota de pantalla va ser de gairebé el 21%, i després, durant els resultat, es va acostar al 30.

L'especial dedicat a les municipals, que va començar a les 19.30 i es va allargar fins a un quart de dues de la matinada, va liderar l'oferta televisiva i, amb una quota del 24,7%, més de tres milions de catalans el van seguir en algun moment.

Els espectadors catalans van estar pendents del desenvolupament de les eleccions i, majoritàriament, van seguir les informacions a través de TV3 i del programa "E15", que va fer un ampli desplegament tècnic, amb connexions a múltiples punts del país i de diferents comunitats espanyoles, i va estrenar un nou sistema de posada en escena dels gràfics amb una visualització mai vista, amb "mapping" dels resultats de les diferents localitats damunt les façanes dels ajuntaments, gràcies a la tecnologia digital.

"E15: Els resultats", que va seguir l'evolució dels resultats des que van començar a aparèixer, poc abans de les nou del vespre, i fins gairebé la mitjanit, va ser el programa més vist del dia amb una audiència de 927.000 espectadors i un 29,6% de quota, en emissió conjunta per TV3 i el 3/24. El bloc que es va emetre anteriorment i on es va anunciar el sondeig de TV3 i Catalunya Ràdio, va ser el segon programa més vist, i el van seguir 447.000 espectadors, amb una quota del 20,9%.  Un cop ja es coneixien els resultats, el bloc final dels espais dedicats les eleccions, "E15: L'anàlisi", emès a partir de les 23.27 i fins les 01.15 de la matinada, va ser el quart programa més vist del dia, amb una audiència de 356.000 espectadors i una quota del 18,3%.

L'interès per l'evolució de la jornada també va quedar palès en els resultats globals del 3/24, que va fer el tercer millor resultat de la temporada amb una quota del 3,8%.

Gran seguiment als mitjans digitals

Els mitjans digitals de la CCMA també van registrar un magnífic seguiment. L'emissió en directe de TV3 online va tenir una audiència més que considerable amb més de 67.000 usuaris durant les hores d'emissió del programa especial dedicat a les eleccions municipals.

D'altra banda, l'especial dedicat a les eleccions municipals del portal informatiu, que incloïa gràfics, resultats, notícies, vídeos i també àudios va rebre la visita de 77.000 visitants únics que van consultar 411.000 pàgines. Això significa que cada usuari va consultar una mitjana de més de cinc pàgines. Com a dada curiosa, els deu municipis més consultats d'aquest especial que oferia informació a l'instant de tots els pobles del país, van ser, en aquest ordre, Barcelona, Sabadell, Girona, Lleida, Badalona, Tarragona, Vic, Sant Cugat, Terrassa i Mataró.

La repercussió dels programes especials de TV3 i Catalunya Ràdio també va ser considerable a les xarxes socials. Segons Kantar Media, es van fer 28.800 tuits sobre l'especial de TV3. De tots els programes sobre les eleccions, només el va superar "Al rojo vivo" de la Sexta (85.300), que va dominar la nit. TV3 va duplicar les xifres d'Antena3 (13.700) i va superar amb contundència Cuatro (7.400) i TVE (3.200).

Els moments més comentats van ser els minuts posteriors al sondeig de TV3 i la picabaralla que hi va haver entre Carlos Carrizosa, de Ciutadans, i Quim Arrufat, de la CUP. Aquest va ser el minut d'or, a les 22.33, i va registrar 211 tuits per minut.

Segons dades de Topsy, l'etiqueta #MunicipalsTV3, que va ser Trending Topic mundial durant 20 minuts.  A Espanya es va mantenir entre els TT durant 3:10 hores i va arribar a la segona posició del rànquing, darrere l'etiqueta genèrica de la jornada #Eleccion2015.

 

Anar al contingut