British Airways i Iberia anuncien que estan en procés de fusió
Iberia i British Airways han confirmat en una compareixença conjunta dels presidents de totes dues companyies que es fusionaran. El procés, que està previst que acabi abans d'un any, ja s'ha obert i, de moment, se'n sap que es constituirà una societat nova, en què hi haurà els accionistes de les dues empreses i que cotitzarà tant a Madrid com a Londres. A més, es mantindran les dues marques comercials. L'anunci ha suposat un fort revulsiu per a les accions d'Iberia, que han tancat la sessió d'aquest dimarts amb una alça del 20,73%.
El president d'Iberia, Fernando Conte, ha destacat que avui "s'ha fet un primer pas per arribar a la fusió de les dues companyies. Ara s'ha d'estudiar com es durà a terme i esperar l'aprovació per part dels òrgans directius de cada societat". Conte ha avançat que el procés "serà totalment diferent al del 2004 entre Air France i KLM", en què la francesa va ampliar capital per adquirir les accions de l'holandesa.
De la seva banda, el conseller delegat de British Airways, Willie Walsh, ha parlat d'un "dia històric per al sector a escala mundial" i ha confirmat que es treballa en un termini inferior als 12 mesos.
La fusió d'Iberia i British Airways tindrà com a resultat la tercera companyia del món, per darrere d'Air France i Lufthansa. Tot i ser un dels grups aeris internacionals més potents, es mantindran les dues marques. El resultat seria un "holding" amb una estructura de gestió unificada en què estarien representades les dues companyies, que serien responsables de la conducció diària de les seves respectives operacions. El nou grup cotitzaria tant a la borsa de Londres com a la de Madrid.
Xifres espectaculars
De la fusió en resultaria un grup amb unes xifres espectaculars. En ingressos s'arribaria als 16.500 milions d'euros. Tindria un valor en borsa de 10.800 milions, aproximadament, dels quals uns 9.000 milions corresponen a British Airways i 1.800 a Iberia. La flota es composaria de 450 avions -250 de britànics i 200 d'espanyols-, cosa que la convertiria en la cinquena del món en aquest apartat. Les destinacions del grup s'ampliarien a 200 aeroports de 100 països, i la plantilla sumaria 66.000 persones (42.000 de British Airways i 24.000 d'Iberia), que atenen cada any 65 milions de passatgers, repartits gairebé a parts iguals entre les dues empreses.
Totes dues companyies confien a aconseguir l'aprovació dels organismes reguladors de la Unió Europea que, de fet, ja les ha autoritzades a col·laborar àmpliament.
Segons Iberia, l'operació permetrà "aconseguir sinergies rellevants i beneficis comercials que milloraran el servei al client". "La unió -ha afegit l'aerolínia espanyola- parteix de la ja estreta relació entre les dues companyies i servirà per reforçar l'Aliança Oneworld, així com la posició de Madrid com el principal aeroport d'enllaç entre Iberoamèrica i Europa".
Per la seva banda, el conseller delegat de la companyia britànica ha assegurat que el sector està canviat i que ja feia temps que es requeria una consolidació. Walsh ha recordat que British Airways i Iberia han mantingut una relació "exitosa" durant 10 anys i ha assenyalat que els accionistes de totes dues companyies es beneficiaran de l'operació.
British Airways va adquirir el 1999 una participació del 9% a Iberia, que recentment va augmentar fins a un 13,15%. Per la seva banda, Iberia ha anunciat avui mateix que fa poc va obtenir una participació directa d'un 2,99% a la companyia britànica i una exposició indirecta del 6,99%.
El mateix paper al Prat
El procés de fusió d'Iberia i British Airways anunciat avui pot culminar els pròxims mesos coincidint amb la posada en marxa de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat de Llobregat. De fet, les dues companyies, sòcies de l'aliança Oneworld, tenen assignats espais a la nova terminal. En aquest context, el president d'Iberia, Fernando Conte, ha afirmat que l'aeroport de Barcelona hi tindrà un paper important, encara que no el concebin com un nus de connexions transoceàniques o "hub".
Es dóna el cas que Clickair i Vueling, que han anunciat fa poc la fusió, també han d'ocupar la nova T-Sud del Prat. La nova companyia també té Iberia com a soci majoritari.
De la seva banda, el conseller delegat de British Airways, Willie Walsh, ha parlat d'un "dia històric per al sector a escala mundial" i ha confirmat que es treballa en un termini inferior als 12 mesos.
La fusió d'Iberia i British Airways tindrà com a resultat la tercera companyia del món, per darrere d'Air France i Lufthansa. Tot i ser un dels grups aeris internacionals més potents, es mantindran les dues marques. El resultat seria un "holding" amb una estructura de gestió unificada en què estarien representades les dues companyies, que serien responsables de la conducció diària de les seves respectives operacions. El nou grup cotitzaria tant a la borsa de Londres com a la de Madrid.
Xifres espectaculars
De la fusió en resultaria un grup amb unes xifres espectaculars. En ingressos s'arribaria als 16.500 milions d'euros. Tindria un valor en borsa de 10.800 milions, aproximadament, dels quals uns 9.000 milions corresponen a British Airways i 1.800 a Iberia. La flota es composaria de 450 avions -250 de britànics i 200 d'espanyols-, cosa que la convertiria en la cinquena del món en aquest apartat. Les destinacions del grup s'ampliarien a 200 aeroports de 100 països, i la plantilla sumaria 66.000 persones (42.000 de British Airways i 24.000 d'Iberia), que atenen cada any 65 milions de passatgers, repartits gairebé a parts iguals entre les dues empreses.
Totes dues companyies confien a aconseguir l'aprovació dels organismes reguladors de la Unió Europea que, de fet, ja les ha autoritzades a col·laborar àmpliament.
Segons Iberia, l'operació permetrà "aconseguir sinergies rellevants i beneficis comercials que milloraran el servei al client". "La unió -ha afegit l'aerolínia espanyola- parteix de la ja estreta relació entre les dues companyies i servirà per reforçar l'Aliança Oneworld, així com la posició de Madrid com el principal aeroport d'enllaç entre Iberoamèrica i Europa".
Per la seva banda, el conseller delegat de la companyia britànica ha assegurat que el sector està canviat i que ja feia temps que es requeria una consolidació. Walsh ha recordat que British Airways i Iberia han mantingut una relació "exitosa" durant 10 anys i ha assenyalat que els accionistes de totes dues companyies es beneficiaran de l'operació.
British Airways va adquirir el 1999 una participació del 9% a Iberia, que recentment va augmentar fins a un 13,15%. Per la seva banda, Iberia ha anunciat avui mateix que fa poc va obtenir una participació directa d'un 2,99% a la companyia britànica i una exposició indirecta del 6,99%.
El mateix paper al Prat
El procés de fusió d'Iberia i British Airways anunciat avui pot culminar els pròxims mesos coincidint amb la posada en marxa de la nova terminal sud de l'aeroport del Prat de Llobregat. De fet, les dues companyies, sòcies de l'aliança Oneworld, tenen assignats espais a la nova terminal. En aquest context, el president d'Iberia, Fernando Conte, ha afirmat que l'aeroport de Barcelona hi tindrà un paper important, encara que no el concebin com un nus de connexions transoceàniques o "hub".
Es dóna el cas que Clickair i Vueling, que han anunciat fa poc la fusió, també han d'ocupar la nova T-Sud del Prat. La nova companyia també té Iberia com a soci majoritari.