Conferències educatives

Un dels objectius de La Marató de TV3 és conscienciar els joves sobre les malalties tractades en el programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que arriba a més de 200.000 joves. Un col·lectiu format per 300 professionals de la salut s'encarrega d'impartir al voltant de 4.400 sessions divulgatives en cada nova edició.

Prop de 4.000 conferències sobre regeneració i trasplantament d'òrgans i teixits

La campanya de sensibilització i difusió a les escoles es va posar en marxa el 25 d'octubre del 2011. Es van fer un total de 3.850 conferències divulgatives, que van arribar a 912 centres educatius i cívics de Catalunya de la mà de 351 professionals de la salut.

Com a suport a les conferències, es va projectar un vídeo divulgatiu que combinava recursos didàctics amb testimonis reals i una història de ficció per exposar les vivències d'un grup de joves i adolescents que han rebut un trasplantament o l'esperen. Actors i actrius del panorama audiovisual català van col·laborar de forma desinteressada en aquest vídeo. Entre ells, alguns de molt coneguts per als joves, com Igor Szpakowsku ("Polseres vermelles"), Carlos Cuevas ("Ventdelplà") i Jordi Planas ("La Riera"), o Victòria Pagès ("El cor de la ciutat"), Candela Antón ("Blog") i Paula Jornet ("La Riera").



 

13è concurs Pinta La Marató

L'edició del 2011 va ser la més participativa de la història del certamen, amb un total de 165 propostes artístiques procedents de 70 centres educatius en què els joves van plasmar els seus coneixements sobre la regeneració i el trasplantament d'òrgans i teixits.

Per la bona conceptualització del tema de La Marató 2011 i la seva qualitat publicitària, la proposta de la classe de 4t d'ESO Visual de l'IES Alexandre Deulofeu, de Figueres, va resultar guanyadora de la 13a edició del concurs Pinta La Marató. Els cartells presentats per les classes de 1r d'ESO A de l'Institut Planells, d'Artesa de Segre, de 4t d'ESO A-B de l'Escola Garbí, d'Esplugues de Llobregat, i de 2n d'ESO B del Centre d'Estudis Montseny, de Barcelona, en van quedar finalistes.

El jurat del certamen va estar format per Pepa Poch, artista plàstica; Teresa Llobet, coordinadora de Roca Umbert-Fàbrica de les Arts; Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3; Violant Cervera, directora general d'Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar Social i Família; Xavi Abad, director del programa La Marató de TV3 i Carme Basté, directora de la Fundació La Marató de TV3.

El premi per a la classe autora del cartell guanyador va consistir en un cap de setmana en un dels centres de la xarxa d'albergs de la Generalitat a càrrec de la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària del Departament de Benestar Social i Família.


Cartell guanyador. 4t d'ESO Visual de l'IES Alexandre Deulofeu, Figueres.

Anar al contingut