El programa tanca amb un marcador de 9.550.109 euros
La 22a edició de La Marató de TV3, dedicada a les malalties neurodegeneratives, ha aconseguit un nou èxit de participació social i una recaptació de 9.550.109
La 22a edició de La Marató de TV3, dedicada a les malalties neurodegeneratives, ha aconseguit un nou èxit de participació social i una recaptació de 9.550.109. Aquesta és la xifra que indicava el marcador quan, a la 1.15 de la matinada, Núria Solé i Roger de Gràcia han acomiadat el programa.
Durant més de 15 hores, els milers de donatius dels ciutadans i la intensa mobilització social que s'ha desplegat al voltant de La Marató han permès assolir aquesta suma de recursos, que es destinarà a la recerca sobre les malalties neurodegeneratives. La xifra és provisional, ja que s'incrementarà fins al 31 de març, quan es farà el tancament definitiu d'aquesta edició.
15 hores de divulgació, sensibilització i entreteniment
A les 8 del matí, Catalunya Ràdio ha donat el tret de sortida a La Marató 2013 amb una edició especial d'"El suplement", conduït per Sílvia Cóppulo. L'espai ha recollit la participació dels primers testimonis d'afectats i de metges especialistes en aquestes patologies, així com actuacions musicals. A més d'acostar-se a algunes de les activitats que la ciutadania ha organitzat per a La Marató, el programa radiofònic ha estat present quan s'han obert les primeres línies telefòniques a Fira de Barcelona i els ciutadans han començat a trucar al 905 11 50 50. A les 10 en punt, la sintonia de La Marató de TV3 obria l'espai televisiu de la mà dels periodistes Núria Solé i Roger de Gràcia.
La divulgació sobre les diferents malalties neurodegeneratives ha estat un punt clau en aquesta edició. Metges i especialistes han exposat els mecanismes que les provoquen i quines són les seves conseqüències. En aquest vessant divulgatiu han tingut un paper central les accions que s'han fet al plató per explicar conceptes com ara les connexions neuronals, l'adquisició i pèrdua de la memòria, la importància crucial d'un diagnòstic precoç o què produeix les malalties neuromusculars. Aquestes accions han tingut la participació d'actors de l'Institut del Teatre i d'actors de les sèries "La Riera", "Kubala, Moreno i Manchón" i "Polseres vermelles".
Un altre dels eixos característics de La Marató és la sensibilització. Enguany el programa ha apostat fermament per la cara més humana de les malalties com a eina per donar a conèixer el major nombre possible de patologies neurodegeneratives. D'aquesta manera, al voltant de 40 persones afectades han ofert el seu testimoni en directe, en molts casos acompanyats pel seu entorn familiar, on les malalties exerceixen un fort impacte.
Divulgació i sensibilització s'han combinat al llarg del dia amb una gran dosi de música, espectacle i entreteniment. La nova banda de La Marató, Se Atormenta una Vecina, ha posat la sintonia a les 15 hores del programa amb el seu particular toc teatral i humorístic.
Gran part dels artistes que han participat en el disc de La Marató 2013 han passat per l'escenari per interpretar els temes inclosos en el compacte. El disc, que es va posar a la venda únicament l'1 de desembre, va vendre 200.000 unitats. Avui els espectadors han pogut gaudir de les actuacions en directe d'Estrella Morente i Lluís Llach, Santiago Auserón, Blaumut, Enric Verdaguer o The Mamzelles, entre d'altres. A la música s'han sumat espectacles de dansa, de circ o de màgia protagonitzats pel Circ Raluy, de Mr. Snow o "The Hole", per posar alguns exemples.
Catalunya s'ha mobilitzat intensament per La Marató
El dia ha estat intens dins del plató, però també arreu de Catalunya, on la societat ha protagonitzat un moviment participatiu de gran força. S'han fet més de 2.000 activitats populars per iniciativa d'entitats i col·lectius de tot tipus, que des de les 41 comarques catalanes han volgut sumar el seu esforç per impulsar la recerca en les malalties neurodegeneratives. El programa ha connectat amb una trentena d'aquestes activitats, que han donat testimoni de l'entusiasme que desperta aquest projecte entre la ciutadania.
La Marató ha mobilitzat molts professionals de TV3 i de Catalunya Ràdio que s'han desplaçat als llocs on es duien a terme les activitats per viure-les en primera persona i explicar-ne els detalls. Un any més, els corresponsals de TV3 també han volgut portar La Marató arreu del món: Albert Elfa al Mar Mort, Toni Cruanyes a la torre Eiffel, Carles Costa al London Eye i Sergi Vicente a la Gran Muralla.
Cares conegudes del món de la cultura i l'esport també han mostrat la seva adhesió al projecte a través de les crides. El lema de La Marató d'aquest any, "La solidaritat no degenera", ha estat entonat per veus tan diverses com les de Joan Manuel Serrat, Andrés Iniesta, Eduard Punset o Sílvia Pérez Cruz, estimulant així la participació social.
El programa també ha connectat amb el Miniestadi, on s'ha jugat el tradicional partit de La Marató, que enfronta amistosament personalitats del món de l'esport, la televisió o el teatre. Alguns dels participants d'aquesta edició han estat Marc Márquez, Pol Espargaró, Àlex Monner o Antonio Orozco,
Les actualitzacions del marcador, 12 en total, han estat alguns dels moments més emocionants del programa. Enguany s'ha repetit la fórmula d'actualitzar el marcador fora de plató de la mà de col·lectius que col·laboren en La Marató.
Per les 4 seus telefòniques del programa, Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Palau de Congressos de Girona, han passat avui 2.400 voluntaris, que han atès el miler de línies telefòniques del 905 11 50 50, el telèfon que ha canalitzat la solidaritat dels catalans i que ha registrat 92.302 donatius telefònics. Al llarg del dia, La Marató ha mostrat l'efervescència d'aquests centres d'operació, especialment del més important, el de la Fira de Barcelona, on s'hi ha instal·lat un mural que els voluntaris i tothom que hi ha passat ha anat omplint amb reflexions sobre la solidaritat.
Aquesta matinada, al tancament de l'edició d'aquest any, el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació La Marató Brauli Duart, ha destacat que els mitjans públics de Catalunya promoguin una actuació com La Marató: "TV3 i Catalunya Ràdio tenen com a funció bàsica informar i entretenir, i nosaltres, hem volgut anar més enllà: des de fa 22 anys hem aportat el valor afegit vinculat a La Marató". En aquest balanç, Duart ha detallat un aspecte d'aquest valor afegit: "la gran tasca de sensibilització que fa La Marató, que és una tasca tan important com la de recaptar". També ha remarcat "l'alt nivell solidari dels ciutadans de Catalunya, un dels països més solidaris del món. Això és un orgull de país. Aquest alt nivell solidari s'ha concretat, després de 22 anys, en 129 milions d'euros recaptats, 636 projectes finançats amb aquests diners i 3.400 investigacions fetes".
Per la seva part, la directora de la Fundació de La Marató Carme Basté ha valorat avui l'impacte de la jornada: "La mobilització ciutadana -ha dit- ha estat, novament, un dels eixos essencials de La Marató. Tot i que el nombre d'activitats és similar al de l'edició passada, hem observat com s'ha produït una millora qualitativa d'aquestes, són més elaborades, més imaginatives i cada cop més arrelades en el territori i en la gent".
I també, ha analitzat el sentit social de La Marató: "La Marató funciona com a estímul del teixit social. Hem constatat com aquestes activitats han augmentat la seva capacitat de recaptació i, a més, incideix directament en el coneixement que la població té sobre les malalties tractades. Fa una funció divulgativa molt eficaç en el coneixement sobre la salut i la qualitat de vida. A través de La Marató els catalans saben més sobre salut, empatitzen amb els malalts i les seves famílies i es fan corresponsables de la necessitat de recerca. Si bé aquesta funció de divulgació i sensibilització social es dirigeix al conjunt de la societat, per als joves representa una eina fonamental en la seva formació".
La Marató 2013, a les xarxes socials
Aquesta edició del programa ha tingut molta presència i un gran seguiment en les xarxes socials. Al llarg de les 15 hores de La Marató la pàgina de Facebook ha guanyat 3.110 nous seguidors i en aquests moments suma 183.193 usuaris.
A Twitter s'han guanyat 2.864 seguidors durant l'emissió del programa i ara n'hi ha 39.220. En 24 hores s'han realitzat 28.748 piulades amb el hashtag #LaMaratóTV3. I durant l'emissió de La Marató de TV3 s'ha aconseguit ser trending topic a Espanya gràcies a la complicitat i la implicació de tota la comunitat de Twitter.
La Marató va tenir una audiència acumulada superior als 3 milions de persones, en 15 hores d'emissió
Un total de 3.043.000 persones, el 43,9% de la població de Catalunya, van veure ahir La Marató de TV3, en algun moment del programa, que va tenir una durada de 15 hores i 19 minuts (919 minuts). El programa va començar l'emissió a les 10.00 i va tenir, segons dades de Kantar media, una mitjana d'audiència de 459.000 espectadors i el 21,19% de quota.
El programa de la 22a edició de La Marató, amb la presentació a càrrec de Núria Solé i Roger de Gràcia, va ser el quart programa més vist a Catalunya i va liderar l'audiència al llarg de totes les franges: les de matí (amb el 19,2%), tarda (amb el 19,9%) i nit (amb el 18,6%). I va arribar a un màxim d'audiència de 829.000 espectadors i el 22,8% de quota a les 22.22. En aquell moment, el cor del programa de TV3 "Oh Happy Day" li estava dedicant a un dels testimonis, un nen malalt, la cançó "La força de la vida".
A més, amb totes aquestes dades, TV3 va liderar la jornada, amb el 20,1% de quota i amb 9,1 punts d'avantatge sobre Antena 3, la segona cadena classificada, amb l'11%.
La destinació dels fons recaptats en La Marató 2013
La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2013 permetrà incidir directament en l'estudi en les malalties neurodegeneratives, mitjançant el finançament de projectes d'investigació.
Al febrer del 2014, la Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d'ajudes a la recerca en el conjunt de les malalties neurodegeneratives, on els investigadors experts en aquestes patologies es poden presentar per optar al lliurament d'ajudes. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i del web: www.tv3.cat/marato.
Durant més de 15 hores, els milers de donatius dels ciutadans i la intensa mobilització social que s'ha desplegat al voltant de La Marató han permès assolir aquesta suma de recursos, que es destinarà a la recerca sobre les malalties neurodegeneratives. La xifra és provisional, ja que s'incrementarà fins al 31 de març, quan es farà el tancament definitiu d'aquesta edició.
15 hores de divulgació, sensibilització i entreteniment
A les 8 del matí, Catalunya Ràdio ha donat el tret de sortida a La Marató 2013 amb una edició especial d'"El suplement", conduït per Sílvia Cóppulo. L'espai ha recollit la participació dels primers testimonis d'afectats i de metges especialistes en aquestes patologies, així com actuacions musicals. A més d'acostar-se a algunes de les activitats que la ciutadania ha organitzat per a La Marató, el programa radiofònic ha estat present quan s'han obert les primeres línies telefòniques a Fira de Barcelona i els ciutadans han començat a trucar al 905 11 50 50. A les 10 en punt, la sintonia de La Marató de TV3 obria l'espai televisiu de la mà dels periodistes Núria Solé i Roger de Gràcia.
La divulgació sobre les diferents malalties neurodegeneratives ha estat un punt clau en aquesta edició. Metges i especialistes han exposat els mecanismes que les provoquen i quines són les seves conseqüències. En aquest vessant divulgatiu han tingut un paper central les accions que s'han fet al plató per explicar conceptes com ara les connexions neuronals, l'adquisició i pèrdua de la memòria, la importància crucial d'un diagnòstic precoç o què produeix les malalties neuromusculars. Aquestes accions han tingut la participació d'actors de l'Institut del Teatre i d'actors de les sèries "La Riera", "Kubala, Moreno i Manchón" i "Polseres vermelles".
Un altre dels eixos característics de La Marató és la sensibilització. Enguany el programa ha apostat fermament per la cara més humana de les malalties com a eina per donar a conèixer el major nombre possible de patologies neurodegeneratives. D'aquesta manera, al voltant de 40 persones afectades han ofert el seu testimoni en directe, en molts casos acompanyats pel seu entorn familiar, on les malalties exerceixen un fort impacte.
Divulgació i sensibilització s'han combinat al llarg del dia amb una gran dosi de música, espectacle i entreteniment. La nova banda de La Marató, Se Atormenta una Vecina, ha posat la sintonia a les 15 hores del programa amb el seu particular toc teatral i humorístic.
Gran part dels artistes que han participat en el disc de La Marató 2013 han passat per l'escenari per interpretar els temes inclosos en el compacte. El disc, que es va posar a la venda únicament l'1 de desembre, va vendre 200.000 unitats. Avui els espectadors han pogut gaudir de les actuacions en directe d'Estrella Morente i Lluís Llach, Santiago Auserón, Blaumut, Enric Verdaguer o The Mamzelles, entre d'altres. A la música s'han sumat espectacles de dansa, de circ o de màgia protagonitzats pel Circ Raluy, de Mr. Snow o "The Hole", per posar alguns exemples.
Catalunya s'ha mobilitzat intensament per La Marató
El dia ha estat intens dins del plató, però també arreu de Catalunya, on la societat ha protagonitzat un moviment participatiu de gran força. S'han fet més de 2.000 activitats populars per iniciativa d'entitats i col·lectius de tot tipus, que des de les 41 comarques catalanes han volgut sumar el seu esforç per impulsar la recerca en les malalties neurodegeneratives. El programa ha connectat amb una trentena d'aquestes activitats, que han donat testimoni de l'entusiasme que desperta aquest projecte entre la ciutadania.
La Marató ha mobilitzat molts professionals de TV3 i de Catalunya Ràdio que s'han desplaçat als llocs on es duien a terme les activitats per viure-les en primera persona i explicar-ne els detalls. Un any més, els corresponsals de TV3 també han volgut portar La Marató arreu del món: Albert Elfa al Mar Mort, Toni Cruanyes a la torre Eiffel, Carles Costa al London Eye i Sergi Vicente a la Gran Muralla.
Cares conegudes del món de la cultura i l'esport també han mostrat la seva adhesió al projecte a través de les crides. El lema de La Marató d'aquest any, "La solidaritat no degenera", ha estat entonat per veus tan diverses com les de Joan Manuel Serrat, Andrés Iniesta, Eduard Punset o Sílvia Pérez Cruz, estimulant així la participació social.
El programa també ha connectat amb el Miniestadi, on s'ha jugat el tradicional partit de La Marató, que enfronta amistosament personalitats del món de l'esport, la televisió o el teatre. Alguns dels participants d'aquesta edició han estat Marc Márquez, Pol Espargaró, Àlex Monner o Antonio Orozco,
Les actualitzacions del marcador, 12 en total, han estat alguns dels moments més emocionants del programa. Enguany s'ha repetit la fórmula d'actualitzar el marcador fora de plató de la mà de col·lectius que col·laboren en La Marató.
Per les 4 seus telefòniques del programa, Fira de Barcelona, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Palau de Congressos de Girona, han passat avui 2.400 voluntaris, que han atès el miler de línies telefòniques del 905 11 50 50, el telèfon que ha canalitzat la solidaritat dels catalans i que ha registrat 92.302 donatius telefònics. Al llarg del dia, La Marató ha mostrat l'efervescència d'aquests centres d'operació, especialment del més important, el de la Fira de Barcelona, on s'hi ha instal·lat un mural que els voluntaris i tothom que hi ha passat ha anat omplint amb reflexions sobre la solidaritat.
Aquesta matinada, al tancament de l'edició d'aquest any, el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació La Marató Brauli Duart, ha destacat que els mitjans públics de Catalunya promoguin una actuació com La Marató: "TV3 i Catalunya Ràdio tenen com a funció bàsica informar i entretenir, i nosaltres, hem volgut anar més enllà: des de fa 22 anys hem aportat el valor afegit vinculat a La Marató". En aquest balanç, Duart ha detallat un aspecte d'aquest valor afegit: "la gran tasca de sensibilització que fa La Marató, que és una tasca tan important com la de recaptar". També ha remarcat "l'alt nivell solidari dels ciutadans de Catalunya, un dels països més solidaris del món. Això és un orgull de país. Aquest alt nivell solidari s'ha concretat, després de 22 anys, en 129 milions d'euros recaptats, 636 projectes finançats amb aquests diners i 3.400 investigacions fetes".
Per la seva part, la directora de la Fundació de La Marató Carme Basté ha valorat avui l'impacte de la jornada: "La mobilització ciutadana -ha dit- ha estat, novament, un dels eixos essencials de La Marató. Tot i que el nombre d'activitats és similar al de l'edició passada, hem observat com s'ha produït una millora qualitativa d'aquestes, són més elaborades, més imaginatives i cada cop més arrelades en el territori i en la gent".
I també, ha analitzat el sentit social de La Marató: "La Marató funciona com a estímul del teixit social. Hem constatat com aquestes activitats han augmentat la seva capacitat de recaptació i, a més, incideix directament en el coneixement que la població té sobre les malalties tractades. Fa una funció divulgativa molt eficaç en el coneixement sobre la salut i la qualitat de vida. A través de La Marató els catalans saben més sobre salut, empatitzen amb els malalts i les seves famílies i es fan corresponsables de la necessitat de recerca. Si bé aquesta funció de divulgació i sensibilització social es dirigeix al conjunt de la societat, per als joves representa una eina fonamental en la seva formació".
La Marató 2013, a les xarxes socials
Aquesta edició del programa ha tingut molta presència i un gran seguiment en les xarxes socials. Al llarg de les 15 hores de La Marató la pàgina de Facebook ha guanyat 3.110 nous seguidors i en aquests moments suma 183.193 usuaris.
A Twitter s'han guanyat 2.864 seguidors durant l'emissió del programa i ara n'hi ha 39.220. En 24 hores s'han realitzat 28.748 piulades amb el hashtag #LaMaratóTV3. I durant l'emissió de La Marató de TV3 s'ha aconseguit ser trending topic a Espanya gràcies a la complicitat i la implicació de tota la comunitat de Twitter.
La Marató va tenir una audiència acumulada superior als 3 milions de persones, en 15 hores d'emissió
Un total de 3.043.000 persones, el 43,9% de la població de Catalunya, van veure ahir La Marató de TV3, en algun moment del programa, que va tenir una durada de 15 hores i 19 minuts (919 minuts). El programa va començar l'emissió a les 10.00 i va tenir, segons dades de Kantar media, una mitjana d'audiència de 459.000 espectadors i el 21,19% de quota.
El programa de la 22a edició de La Marató, amb la presentació a càrrec de Núria Solé i Roger de Gràcia, va ser el quart programa més vist a Catalunya i va liderar l'audiència al llarg de totes les franges: les de matí (amb el 19,2%), tarda (amb el 19,9%) i nit (amb el 18,6%). I va arribar a un màxim d'audiència de 829.000 espectadors i el 22,8% de quota a les 22.22. En aquell moment, el cor del programa de TV3 "Oh Happy Day" li estava dedicant a un dels testimonis, un nen malalt, la cançó "La força de la vida".
A més, amb totes aquestes dades, TV3 va liderar la jornada, amb el 20,1% de quota i amb 9,1 punts d'avantatge sobre Antena 3, la segona cadena classificada, amb l'11%.
La destinació dels fons recaptats en La Marató 2013
La inversió en recerca dels fons recaptats a La Marató 2013 permetrà incidir directament en l'estudi en les malalties neurodegeneratives, mitjançant el finançament de projectes d'investigació.
Al febrer del 2014, la Fundació La Marató de TV3 obrirà la convocatòria d'ajudes a la recerca en el conjunt de les malalties neurodegeneratives, on els investigadors experts en aquestes patologies es poden presentar per optar al lliurament d'ajudes. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i del web: www.tv3.cat/marato.