La campanya
Abans de cada edició de La Marató s'engega una àmplia campanya de difusió gràfica i audiovisual que difon el coneixement sobre les malalties que es tractaran en el programa i estimula la participació ciutadana en l'esdeveniment. La campanya es compon de cartells, díptics i banderoles municipals amb la imatge gràfica de l'edició, l'espot televisiu i la falca radiofònica.
La imatge gràfica
Una persona atrapada en un bloc de formigó és la imatge, d'extraordinària potència i simbolisme, que utilitza la campanya d'enguany per comunicar com se sent algú que té paràlisi en una part del cos a causa d'una lesió medul·lar o cerebral adquirida de manera sobtada."El recurs visual del bloc de formigó", explica Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3, és "molt bàsic i fàcil d'entendre i transmet de forma eficaç la sensació d'immobilitat que poden patir els lesionats medul·lars i cerebrals".
Les frases que acompanyen les dues imatges de la campanya, "Així se sent un lesionat medul·lar" i "Així se sent un lesionat cerebral" utilitzen un "llenguatge directe i clar que deixa tot el pes a la força visual de la imatge", explica Checa.
L'espot televisiu
"Pare, quan corro, sento com si la meva discapacitat desaparegués". Això va dir en Rick Hoyt, un jove de 12 anys amb tetraplegia i paràlisi cerebral, al seu pare Dick després d'haver-lo acompanyat a una carrera. Era el 1977 i aquesta declaració del fill es convertiria en el motor de vida del pare. En els 20 anys següents, l'equip Hoyt va competir en 900 proves de resistència i 6 Ironmans tot convertint-se en un exemple de superació personal i valentia als Estats Units.Aquesta és la commovedora història que ha inspirat l'espot de La Marató 2010, un espot que cada any fa una crida directa a la nostra generositat. Les imatges de gran força, humanitat i emoció que ofereix la vida dels Hoyt, acompanyades de les veus de Montserrat Caballé i la seva filla, Montserrat Martí, ens recordaran la importància de col·laborar el dia 19 amb La Marató de TV3.
ENLLAÇOS