La campanya

Abans de cada edició de La Marató s'engega una àmplia campanya de difusió gràfica i audiovisual que difon el coneixement sobre les malalties que es tractaran en el programa i estimula la participació ciutadana en l'esdeveniment. La campanya es compon de cartells, díptics i banderoles municipals amb la imatge gràfica de l'edició, l'espot televisiu i la falca radiofònica.

La imatge gràfica

Un potent "Jo estimo La Marató" protagonitza la imatge gràfica de La Marató de TV3. És una revisió de la popular campanya "I Love New York", convertida aquí en una declaració del "lligam emocional que s'ha creat entre la societat i La Marató al llarg de 22 anys", explica Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3.


 
L'eslògan de la campanya se suma a aquest element emotiu, que posa l'accent en la resposta immediata de la recerca. El missatge "Truca. La investigació respon" interpel·la directament els ciutadans, que tenen la capacitat d'estimular la recerca amb una trucada a La Marató. Segons afirma Checa, "La Marató és un moviment solidari amb la capacitat de fer avançar la recerca, i l'eslògan sintetitza aquesta idea".




 

L'espot televisiu

La història que presenta l'espot de sensibilització és una prova evident de la manera com la recerca en malalties del cor ha revertit en millores en la qualitat de vida dels afectats. Després de ser diagnosticat d'una cardiopatia, el jugador de futbol belga Antony Van Loo va poder continuar competint gràcies a la implantació d'un desfibril·lador sota les costelles, una intervenció quirúrgica excepcional que es va fer per la seva condició d'esportista. L'any 2009, enmig d'un partit, va caure desplomat a terra a causa d'una arítmia. L'acció del desfibril·lador el va fer aixecar al cap d'uns segons.
 
El cas de Van Loo, explica Camil Roca, creatiu de l'agència Bassat Ogilvy, coautora de la campanya, és un "exemple espectacular" de la manera com la recerca ofereix solucions als reptes que plantegen les malalties. Una aposta per les històries reals que lliga amb la filosofia de La Marató i que aspira a "reforçar l'esperança en la feina dels investigadors a partir de la nostra solidaritat".

ENLLAÇOS
Anar al contingut